بهترین زمان سفر به هامبورگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

شهر هامبورگ دومین شهر بزرگ کشور آلمان است. هامبورگ شهری پر از جاذبه گردشگری است و اگر در زمان درست به آن سفر کنید لحظات لذت بخشی منتظر شما خواهد بود. چرا که در طول سال جشن های مختلفی در این شهر برگزار می شود و اگر در زمان درستی به این شهر سفر کنید می توانید در این جشن ها شرکت کنید.

بهترین زمان سفر به این شهر از اردیبهشت ماه تا شهوریور ماه است. در این مدت دمای هوا در بهترین حالت خود قرار دارد و به راحتی می توانید در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید و از دیدن جاذبه های مختلف هامبورگ لذت ببرید. اگر به دنبال زمانی می گردید که تعداد گردشگران شهر هامبورگ بسیار کم باشد و قیمت هتل ها نیز کاهش پیدا کند، باید در فصل پاییز بلیط هواپیما ایران ایر به مقصد هامبورگ را خریداری کنید و به آنجا بروید.

در ادامه این مقاله قصد داریم دمای هوای شهر هامبورگ را در طول سال بررسی کنیم و در کنار آن با رویدادها و جشن های مختلفی که در این شهر برگزار می شود آشنا شویم. با مطالعه این مقاله می توانید طبق علایق و ترجیحاتی که دارید بهترین زمان سفر به هامبورگ را پیدا کنید.

سفر به هامبورگ در ماه مه تا سپتامبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور ماه)

یکی از بهترین زمان های سفر به شهر هامبورگ بین اردیبهشت تا شهریور ماه است. در این زمان دمای هوا در مساعدترین حالت خود قرار دارد. دمای هوا در این زمان حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است. تعداد گردشگرانی که به این شهر می آیند زیادتر از ماه های دیگر سال است. در این زمان احتمال بارش باران نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید دراین زمان به شهر هامبورگ سفر کنید باید هتل خود را از دو ماه قبل تر رزرو کنید. چرا که در این مدت، تقاضا برای سفر به این شهر به اوج خود می رسد و ممکن است اتاق خالی گیرتان نیاید. رویدادهای مختلفی در این مدت برگزار می شود که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم:

  • Port Anniversary

تولد بندرگاه یا سالگرد بندر یکی از جشنواره های سالانه در شهر هامبورگ است که به صورت عمومی برگزار می شود و همه مردم می توانند در آن شرکت کنند. این جشن به مناسبت تاسیس بندر هامبورگ در اولین آخر هفته ماه مه برگزار می شود.

406

  • Cherry Blossom Festival

از سال ۱۹۶۸ جامعه ژاپنی هایی که در هامبورگ زندگی می کنند به خاطر مهمان نوازی شهر هامبورگ هر سال در ماه مه جشن شکوفه گیلاس را برگزار می کنند.

  • Elbjazz

یکی از معروف ترین فستیوال های موسیقی Jazz در هامبورگ است. این فستیوال هر ساله در محوطه بندر هامبورگ برگزار می شود. در این فستیوال حدود ۵۰ اجرای زنده، توسط خوانندگان سبک Jazz  انجام می شود.

  • Hamburg Harley Days

هر ساله در ماه ژوئن (خرداد ماه) حدود ۵۰۰۰۰ موتور سوار و ۶۰۰۰۰۰ بازدید کننده در این رویداد شرکت می کنند. این رویداد یکی از بزرگترین رویدادهای درون شهری برای موتورسواری در قاره اروپا است.

  • Duckstein Festival 

یکی از جشن های جذاب شهر هامبورگ است که هر ساله در ماه جولای (تیر ماه) به مدت ده روز برگزار می شود. در این جشن غذاهای مختلف طبخ می شود و هنرمندان آلمان و کشورهای دیگر آثار هنری و دست ساز خود را به نمایش می گذارند.

  • Wacken Open Air Fest

یکی از فستیوال های جذاب و معروف موسیقی «هوی متال» در شهر هامبورگ است که هر ساله در ماه آگوست (امرداد ماه) برگزار می شود. این فستیوال در فضای باز اجرا می شود. اولین بار در سال 1990 توسط خوانندگان هوی متال آلمان به عنوان یک رویداد منطقه ای برگزار شد و با مرور زمان مشهورتر و معروف تر شد و اکنون به عنوان یک رویداد ملی شناخته می شود.

407

سفر به هامبورگ در ماه اکتبر تا دسامبر (مهر تا اواسط آذر ماه)

سفر به شهر هامبورگ در ماه های مهر تا آذر لذت خاص خود را دارد. اما قبل از خرید پرواز ایران ایر از هامبورگ به تهران و رفتن به این شهر باید به فکر سرمای هوا باشید. بهتر است که چند دست لباس زمستانه همراه خود داشته باشید. دمای هوا در فصل پاییز بین ۱- تا ۱۲ سانتی گراد است. شاید سرمای هوا کمی برایتان سخت باشد اما خلوت بودن هامبورگ فرصت خوبی است تا با خیال راحت به گشت و گذار در شهر بپردازید. اما این سکوت و خلوتی شهر تا قبل از اجرای جشن های پاییزی ادامه خواهد داشت. جشن ها و رویدادهایی این فصل، مسافران زیادی را روانه هامبورگ می کند.

در ادامه با جشن های فصل پاییز هامبورگ آشنا می شویم:

  • Oktoberfest

یکی از بزرگ ترین جشن های جهان است که هر سال در آخر ماه سپتامبر برگزار می شود. این جشن از سال ۱۸۱۰ هر ساله در کشور آلمان برگزار می شود و جمعیت شرکت کنندگان آن به 6 میلیون نفر می رسد.

  • Winter Dom

یکی از سرگرم کننده ترین رویدادهایی که در شهر هامبورگ برگزار می شود " Hamburger Dom Fun Fair" نام دارد. این رویداد سرگرم کننده سه بار در سال برگزار می شود: فصل تابستان، فصل زمستان و فصل بهار. به رویداد زمستانه این جشن سرگرم کننده " Winter Dom" می گویند. این رویداد از ماه نوامبر (آبان ماه) تا دسامبر (آذر ماه) ادامه دارد.

در این رویداد اتفاقات سرگرم کننده زیادی رخ می دهد و نمایشگاه های مختلفی برگزار می شود. غرفه های آن تا ۳.۵ کیلومتر طول دارند. اکثر رویدادهای آن مخصوص خانواده ها است. اگر در این زمان به شهر هامبورگ سفر کنید هر هفته، هنگام غروب آفتاب در روز جمعه شاهد آتش بازی خواهید بود.

  • Christmas Market

یکی از رویدادهای جذابی که در ماه دسامبر (آذرماه) در شهر هامبورگ برگزار می شود و تاریخ آن به گذشته های دور در کشور آلمان برمی گردد " Christmas Market" است. این رویداد برای اولین بار در سال ۱۴۱۳ میلادی برگزار شد. در این رویداد که به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی برگزار می شود، بازارچه های خیابانی زیادی به مدت 4 هفته برپا می شوند. اگر در این زمان به شهر هامبورگ سفر کنید می توانید از غرفه های خیابانی سطح شهر خوراکی های خوشمزه‌ای را خریداری کنید.

سفر به هامبورگ در ماه ژانویه تا آوریل (دی ماه تا اواسط فروردین)

هامبورگ در فصل زمستان هوای بسیار سردی دارد. دمای هوا به زیر صفر درجه می رود و بین ۶- تا ۱- قرار می گیرد. هر چه به فصل بهار نزدیک تر می شویم دمای هوا بالاتر می رود اما مردم هنوز لباس های زمستانی شان را پوشیده اند. اگر تاب و توان بالایی در تحمل سرما دارید این زمان بهترین زمان سفر به شهر هامبورگ است. چرا که تعداد گردشگران در شهر به شدت کم می شود و همین موضوع باعث پایین آمدن قیمت هتل ها می شود.

مسافرانی که در این زمان به شهر هامبورگ سفر می کنند اکثر به دلایل کاری یا شرکت در همایش ها اقدام به سفر می کنند. اگر در این زمان به شهر هامبورگ سفر کنید حتما تفریحاتی نظیر اسکیت سواری روی یخ را در "Planten un Blomen " و دریاچه "Alster" امتحان کنید.

 از رویدادهای مهمی که در این زمان در شهر هامبورگ برگزار می شود می توان به "Spring DOM" اشاره کرد. همان‌طور که در چند خط قبلی به این جشن اشاره کردیم، " Hamburger Dom"یکی از بزرگترین رویدادهای سرگرمی در شهر هامبورگ است که در سه فصل بهار، تابستان و زمستان برگزار می شود. جشن زمستانه این رویداد به قدری جذاب و معروف است که حدود 10 میلیون بازدید کننده دارد. این رویداد در ماه های آوریل تا مه (فروردین و اردیبهشت ماه) در شهر هامبورگ برگزار می شود.

این جشن حدود ۳۰ روز ادامه پیدا می‌کند و در نزدیکی استادیوم St. Pauli" " برگزار می شود. در این رویداد سرگرم کننده می توانید از غذاهای خوشمزه آلمانی بخورید. اگر خواستید آدرنالین خونتان را افزایش دهید سوار ترن هوایی های بسیار پیشرفته آلمانی شوید. خلاصه هر جور امکاناتی که برای لذت بردن نیاز دارید، برای شما فراهم شده است.

 

در این مقاله درباره آب و هوا و جشن های شهر هامبورگ در طول ماه های مختلف سال صحبت کردیم تا قبل از خرید پرواز تهران فرانکفورت ایران ایر بتوانید بهترین زمان سفر به هامبورگ را بر اساس علایق،‌خواسته ها و نیازهایتان انتخاب کنید و از سفر خود به این شهر بیشترین لذت را ببرید.