هرچه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد تازه متوجه می‌شویم که برای رسیدن به این عزت و اقتدار چه فراز و نشیب‌هایی را طی کرده ایم؛ ۴۴سال پیش در چنین روزی بود که رژیم بعث عراق با چراغ سبز آمریکا جنگی را به ملت ایران تحمیل کرد. ثمرات ناشی از این رویداد تاریخی شرایطی را فراهم کرد که این هشت سال با نام دفاع‌مقدس در تقویم کشورمان ماندگار شود.

ایرانِ امنیت‌ساز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این تهاجم در‌حالی صورت گرفت که انقلاب اسلامی ماه‌های آغازین خود را می‌گذراند و به ظاهر توان مقابله با این جنگ تمام‌عیار را که حمایت لجستیکی آن به کشورهای اروپایی سپرده می‌شد، نداشت و همین خیال خام باعث شد که صدام حسین عنوان کند که یک هفته‌ای پرونده جنگ را می‌بندد اما ورق برگشت و ملت سربلند در این هشت سال صحنه‌هایی را خلق کردند که عمود خیمه انقلاب را بنا نهاده و آن مقطع را به مؤلفه‌های قدرت‌افزای انقلاب اسلامی تبدیل کرد. سال‌هایی که به همت جوانان ایران اسلامی، پیچیده‌ترین طراحی‌های نظامی رقم خورد و باعث پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی شد. جرقه‌های توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در همین میدان‌ها خورد و در ادامه به‌رغم تحریم‌های فلج‌کننده، نیروهای نخبه کشورمان در عرصه دفاعی از پای ننشسته و به رفع نیازهای کشور در این عرصه پرداختند و پیروزی دیگری را در جنگ نابرابر اقتصادی برای ملت به ارمغان آوردند و قدرت بازدارندگی مثال‌زدنی را نصیب کشور کردند.

نتیجه این دستاوردها سالانه در رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده و نماد استقلال و اقتدار است.‌ این مراسم روز گذشته همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در سراسر کشور برگزار شد. رئیس‌جمهور با حضور در این مراسم با بیان این‌که ۳۱شهریور یادآور رشادت و ایستادگی ملت بزرگ ایران است، گفت: امروز با تمام قدرت می‌گوییم که یکی از جلوه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی، نیروی مقتدر مسلح ماست. این اقتدار یکی از جلوه‌های مهم عزت در جمهوری اسلامی ایران است. آری فقط قدرت نظامی نیست بلکه در عرصه‌های دیگر نیز جمهوری اسلامی با همین زیرساخت مهم یعنی نیروی توانمند مسلح‌مان توانسته است تلاش کند؛ به‌نحوی که امروز در جمهوری اسلامی همچنان که از موشک‌ها و پهپادهای مختلف رونمایی می‌شود، در کنار آن جمهوری اسلامی ایران به عضویت ائتلاف‌های منطقه‌ای و جهانی در‌می‌آید. در این مراسم برای اولین‌بار موشک هایپرسونیک فتاح و موشک کروز برد بلند پاوه و پهپادهای معراج نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رژه نیروهای مسلح به نمایش عمومی درآمد.

هیچ گروه غیرقانونی در نزدیکی مرز ایران حق داشتن سلاح ندارد

سید‌ابراهیم‌ رئیسی، رئیس‌جمهور در آغاز مراسم هفته دفاع‌مقدس، خود‌باوری را از جلوه‌های اصلی دفاع‌مقدس دانست و گفت: بسیاری از تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌گذاشت نیروی مسلح مجهز به سلاح پیشرفته و مورد نیاز شود ولی با هدایت مقتدای بصیرت‌آفرین رهبر انقلاب به سلاح‌های پیشرفته مجهز شدند و صنایع دفاعی و نظامی را بازسازی کردند.  رئیسی بیان‌کرد: خلع‌سلاح نیروهای تجزیه‌طلب در اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران، حرکت مثبتی است که دولت عراق آغاز کرده است. هیچ گروه تجزیه‌طلبی در نزدیکی مرزهای ایران اجازه داشتن سلاح و فتنه علیه جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: حصول اطمینان از خلع‌سلاح گروه‎‌های غیرقانونی در اطراف مرزهای ما لازم است. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای این رژیم امنیت‌ساز نخواهد بود. رئیس‌جمهور از جلوه‌های سیاست همسایگی را همکاری دفاعی امنیتی و نظامی کشورها دانست و عنوان کرد: نیروهای مسلح با تمامی کشور‌های منطقه برای اعتماد‌سازی و اطمینان‌بخشی آماده همکاری بوده و هست تا با همکاری یکدیگر، خلیج‌فارس و منطقه را از حضور بیگانگان بی‌نیاز کنند. امنیت منطقه به‌دست نیروهای مسلح منطقه حفظ خواهد شد. حضور بیگانگان مشکل‌ساز است. در منطقه شاهد حضور مقتدر نیروهای مسلح هستیم تا از هرگونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه و تغییر مرزها جلوگیری کنند.

منبع: روزنامه جام جم