ایرنا: ​شینهوا افزوده ایران بر این باور است که کشورهای بیگانه و خارج از منطقه هرگز برای این منطقه صلح به ارمغان نمی آورند و برعهده کشورهای خود منطقه است که صلح را با همکاری مشترک برقرار کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری شینهوا گزارش کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه هر گونه گفت و گو با آمریکا نه تنها نتیجه ای در برندارد بلکه باعث باز شدن راه نفوذ این کشور می شود بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا تاکید کرده است.
این خبرگزاری روز دوشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد بر اساس اظهارات رهبر ایران ممنوعیت گفت و گو با آمریکا دلایل بسیار منطقی دارد از جمله اینکه جلوی نفوذ آن کشور را می گیرد.

گزارش می افزاید رهبر ایران در سخنرانی خود تصریح کرد ایران کشوری تاثیرگذار در عرصه بین المللی است و با ممنوعیت این گفت و گو، در واقع راهبرد اشتباه آمریکا در فشار بر دیگران برای جهان آشکار می شود.
خبرگزاری رسمی چین اضافه کرد که رهبر ایران این اظهارات را یک روز قبل از ۱۳ آبان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی (سفارت وقت آمریکا در ایران پیش از انقلاب اسلامی) ایراد کرده است.

این گزارش همچنین افزوده است ایران برخلاف فشارهای آمریکا و تلاش های مخرب این کشور در خاورمیانه، پیشنهاد صلح تنگه هرمز را ارایه کرده و از کشورهای منطقه خواسته است تلاش هایشان را بر این مسیر متمرکز کنند.
شینهوا افزوده ایران بر این باور است که کشورهای بیگانه و خارج از منطقه هرگز برای این منطقه صلح به ارمغان نمی آورند و برعهده کشورهای خود منطقه است که صلح را با همکاری مشترک برقرار کنند.