برگزاری روز دانش‌آموز در ایران که با راهپیمایی در سالروز تصرف لانه جاسوسی همراه بود در رسانه‌های روسیه بازتاب گسترده داشت و آنها خاطرنشان کردند که با وجود گذشت ۴٠سال، مردم ایران همچنان شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه اوراسیا دیلی امروز (سه‌شنبه) در گزارشی با عنوان «۴٠سال شعار مرگ بر آمریکا در ایران، مذاکره با آمریکا از طرف رهبران ایران منع شده است» نوشت: هزاران ایرانی چهارم نوامبر در برابر ساختمان پیشین سفارت آمریکا در تهران شعار مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.
«به این صورت در پایتخت ایران و سایر شهرهای این کشور چهلمین سالروز اشغال سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ جشن گرفته شد.» 
تارنمای روسی «کراسنایا وسنا» نیز در گزارشی نوشت: اجتماع ضدآمریکایی در مقابل ساختمان سفارت سابق امریکا در تهران برگزار شد.
در گزارش گفته شد: علاوه بر تهران در بیش از یک هزار شهر و منطقه مسکونی ایران اجتماعات ضدآمریکایی برگزار شد. 
رسانه روسی نوشت: عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران با امریکا برای استقلال خود مبارزه می‌کند و اینکه مورد تحقیر قرار نگیرد و ارزش‌ها و ایمان و مذهب آن حفظ شوداهمیت دارد.
روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا نیز در گزارشی با عنوان «ایران سالروز تصرف سفارت آمریکا را برگزار کرد» نوشت: روز دوشنبه در ایران راهپیمایی به مناسبت چهلمین سالروز اشغال سفارت آمریکا توسط دانش‌آموزان انقلابی برگزار شد.   

در گزارش با اشاره به اینکه در راهپیمایی در شهرهای ایران شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر داده شد، گفته شد: راهپیمای‌های ضدآمریکایی با آتش زدن پرچم این کشور و پلاکاردهایی با تصاویر توهین‌آمیز به ترامپ و اعضای دولت وی همراه بود.

روزنامه روسی نوشت: بر روی سفارت سابق آمریکا در تهران نیز نقش‌های گرافیتی جدید رسم شده است و بویژه یکی از این نقاشی‌ها توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند.

راسیسکایا گازتا افزود: در این نقاشی دیواری دو مرد مذاکره کننده رسم شده که یکی آمریکا و دیگری ایران است و نشان می‌دهد که طرف ایرانی از درخواست آمریکا برای آغاز مذاکرات مستقیم ناراضی است.  

«نقاشی دیگر شامل جمجمه و استخوان است که نمادی از قربانیان سیاست خارجی آمریکا است.» 

تارنمای روسی رگنوم هم در گزارشی با عنوان ایران آمریکا را تحقیر کرد به برگزاری راهپیمایی‌ها در شهرهای ایران به مناسبت روز ۱۳ آبان اشاره کرد.

در گزارش تارنمای روسی گفته شد: اسناد محرمانه به دست‌آمده از سفارت آمریکا در تهران نشان داد که دیپلمات‌های آمریکایی به جاسوسی می‌پرداختند و توطئه‌ای را علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده بودند.

رگنوم نوشت: رویارویی بین ایران و آمریکا در حال تشدید است و مقام‌های دو کشور بارها اظهارات تندی علیه یکدیگر بیان کرده‌اند.

رسانه روسی خاطرنشان کرد که آمریکا برای کاستن از قدرت ایران به تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور رو آورده است.