پشت پرده کاندیدا نشدن چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب/گلایه مردم از سران اصلاحات /قانونی که طبقات کارگر را محروم از کاندیداتوری کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اعتمادآنلاین نوشت: حسین کمالی گفت‌: درباره این مساله که جامعه از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی عبور کرده، هیچ سنجش رسمی‌ای صورت نگرفته است و اگر گروه‌های ریشه‌دار سیاسی بتوانند فعالیتی منطقی داشته باشند،‌ می‌توانند بار دیگر نظر مردم را به سمت خود جلب کنند.

حسین کمالی درباره فضای انتخاباتی توضیح داد: شرایط در آستانه انتخابات به‌ گونه‌ای رقم خورده که خیلی از چهره‌های شاخص ترجیح‌شان را در این دیدند که ثبت‌نام نکنند. کسانی هم که برای کاندیداتوری آمدند ریسک کردند، چراکه شرایط به دلایلی چون نوع تعیین صلاحیت‌ها و همچنین فضای سرد حاکم بر انتخابات، دشوار است.

دبیر کل حزب اسلامی کار در ادامه سخنانش گفت: یک مشکل دیگر هم این است که شرط مدرک فوق‌لیسانس برای کاندیداتوری گذاشته شد تا خیلی از چهره‌های کارنامه‌دار و توانا عملاً نتوانند خودشان را در معرض رأی مردم قرار بدهند. این قانون به برخی از افراد ناکارآمد که مدرک دارند اجازه کاندیداتوری می‌دهد و طبقات کارگری و... را از حضور در انتخابات محروم می‌کند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود:‌ اینکه فضای انتخاباتی چقدر داغ باشد به تصمیم شورای نگهبان در تعین صلاحیت‌ها و همچنین رغبت مردم برای رأی دادن برمی‌گردد. با این توضیح که برخلاف ذهنیت عمومی، فقط اصلاح‌طلبان از جانب افکار عمومی متهم به کم‌کاری نیستند و اصولگراهایی هم که در مجلس دهم بیشترین صندلی‌ها را در اختیار داشتند باید پاسخگوی دشواری‌های پیش‌آمده باشند.

نماینده ادوار مجلس با رد این ذهنیت که مردم از اصلاحات و اصولگرایی عبور کرده‌اند گفت: در انتخابات جمعیت‌های مختلفی شرکت می‌کنند و مردم هم بر اساس شناخت رأی می‌دهند. درباره این مساله هم که جامعه از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی عبور کرده، هیچ سنجش رسمی‌ صورت نگرفته است و اگر گروه‌های ریشه‌دار سیاسی بتوانند فعالیتی منطقی داشته باشند،‌ می‌توانند بار دیگر نظر مردم را به سمت خود جلب کنند.

حسین کمالی در پایان سخنانش گفت: انتخابات شاخص اصلی مردم‌مداری در هر نظامی است. پس بر همه دستگاه‌های کشور واجب است هر کاری که برای مشارکت لازم است انجام دهند تا بلکه تعداد بیشتری از مردم رأی‌های خود را به صندوق بیندازند. در چنین شرایطی می‌توانیم به کاهش مشکلات و برچیده شدن موانع امیدوار شویم.