ایرنا- جریان صدر جمعه شب اخبار منتشره در رسانه‌های سعودی در مورد تهدید شدن «مقتدی صدر» در ایران را تکذیب کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، جریان صدر همچنین اعلام کرد؛ به کلاه آبی‌ها که نیروهای نظامی این جریان هستند، دستور داده شده تا تأمین امنیت میدان التحریر بغداد را به نیروهای امنیتی واگذار کنند.
در بیانیه ای که جریان صدر منتشر کرده،‌ آمده است: بر اساس دستورات مقتدا صدر، کنترل ورودی منطقه قرطبه واقع در خیابان محمد القاسم به سمت میدان الطیران و ورودی میدان النصر واقع در خیابان سعدون به سمت میدان تحریر بغداد به نیروهای امنیتی واگذار می شود.

پیش‌تر نیز نیروهای کلاه آبی وابسته به جریان صدر از منطقه برپایی اعتراضات در مرکز بغداد خارج شده بودند و گزارش رسانه های عراق حاکی است که هیچ اثری از کلاه آبی ها در میدان تحریر و اماکن پیرامون آن وجود ندارد.

جریان های سیاسی عراق توافق کرده اند که با کمترین هزینه مالی و تبعات نگران کننده سیاسی، نامزد جدید نخست وزیری برای مدت شش ماه تا یکسال برگزیده شود و این نخست وزیر جدید، فضا را برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم کند.

تاکنون اسامی مختلفی برای تصدی پست نخست وزیری عراق در رسانه ها مطرح شده که جریان صدر و هواداران آن در تظاهرات بغداد و دیگر شهرهای عراق به نام تظاهرکنندگان با همه آنها اعلام مخالفت کرده اند.