روحانی گفت که دولت لیستی در انتخابات ندارد امّا کدهایی داد که نشان حمایت او از یک گرایش خاص در انتخابات است. جریانی که با عنوان حامیان روحانی شناخته می‌شوند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

"دعای ما این است که ان‌شالله مجلس آینده که تشکیل می‌شود و مردمی که جمعه پای صندوق می‌روند، مجلس و دولت بتوانند با هماهنگی بهتری کار کنند. به عنوان رئیس دولت باعث تاسف است که لوایح متعددی را به مجلس دادیم و برخی بررسی نشد؛ مثلا لایحه جامع انتخابات که دولت ماه‌ها روی آن کار کرد و لایحه خوبی بود که می‌خواستیم ماه‌ها پیش تصویب شود و متأسفانه کنار رفت و امروز می‌بینیم با مشکلاتی مواجه هستیم، سه لایحه مهمی که دادیم برای مسئله شفافیت، تعارض منافع و مبارزه با فساد نیز هنوز مورد رسیدگی فرا نگرفته است." این بخشی از اظهارات حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست خبری است که می‌توان آن حمایت تلویحی از یک لیست انتخاباتی دانست؛ لیستی که به گفته روحانی، می‌تواند با دولت هماهنگ باشد و درباره لوایحی که رئیس‌‌جمهور نگران عدم تصویب آن است، دولت را همراهی کند.

سه‌ لایحه مد نظر رئیس‌جمهور موافقان و مخالفان شناخته شده‌ای دارند که امروز هرکدام از آنها به نوعی در یک آرایش سیاسی و انتخاباتی منظم در انتخابات حضور دارند و دعای رئیس‌جمهور برای تشکیل مجلسی که می‌گوید با دولتش هماهنگ باشد به وضوح نشان می‌دهد که لیست موسوم به یاران روحانی همان لیستی که وی نتوانسته است حمایت از آنها را حتی در نشست خبری پنهان کند.

اما این اظهارات آقای روحانی در حالی مطرح شد که وی لحظاتی قبل از این سخنان، در پاسخ به سوالی درباره لیست یاران روحانی گفته بود که "روحانی" یا "دولت" لیستی در انتخابات ندارند که این بخش از اظهارات با "کدهای تبلیغانی" و "انتخاباتی" او همخوانی ندارد چرا در پاسخ به سؤال دیگری گفت: من کاری ندارم که مجلس آینده برای کدام جناح است توقع ما این است که مجلس - مجلس یازدهم- با دولت در مصالح و منافع ملی همکاری کند.

برخی کارشناسان درباره این رویه رئیس‌جمهور معتقند که روحانی نگران تاثیرگذاری رای و ظرفیت منفی خود روی لیست موسوم به یاران روحانی است و در عین حال تمایل دارد که مجلس آینده، مجلسی مورد حمایت او باشد.