یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مردم متوجه عمق فاجعه ای که در کشور در حال رخ دادن است نیستند، گفت: امسال در آستانه سال نو در خانه بمانیم، خرید عید نکرده و از مسافرت کردن بپرهیزیم، این محدودیت هم باید توسط مسئولین و مقامات انتظامی و امنیتی اعمال شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طیبه سیاوشی با تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه تردد و سفر غیر ضرور توسط مردم در شرایط کنونی، درباره مدیریت کردن زمان خانه ماندن گفت: ما در این خصوص در حوزه فرهنگی دچار یک معضل هستیم؛ در واقع ما به بخش های خصوصی و غیر دولتی اجازه ندادیم که بتوانند در حوزه سرگرمی چه به شکل اجتماعی و خارج از منزل و چه به شکل داخل منزل فعال باشند؛ به همین دلیل بیشتر سرگرمی فردی مردم در فضای مجازی تولیدات خارجی بوده و تولیدات داخلی در این باره محدود است.

وی افزود: مردم باید توجه کنند امسال سالی متفاوت است در واقع نه خرید عید نوروز معنا دارد و نه ترددهای غیر ضروری؛ رادیو و تلوزیون اگرچه دیر ولی در این خصوص اطلاع رسانی می کند و مراکز  مذهبی و دولتی هم مسائل را متذکر می شوند اما مردم هنوز متوجه عمق فاجعه ای که در کشور در حال رخ دادن است، نیستند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس در همین خصوص تاکید کرد: مردم باید متوجه باشند امسال سال متفاوتی است نه باید به فکر خرید عید باشند و نه در خیابان ها حضور پیدا کنند.

سیاوشی تصریح کرد: یکی از بزرگترین لذت های زندگی همیشه برای ما این بوده که هرساله در آستانه عید نوروز برای خرید لوازم سفره هفت سین و یا البسه عید در بازارها حضور پیدا کنیم ولی متاسفانه امسال سال خرید عید و برگزاری عید نوروز یا دید و بازدیدها نیست و همه باید این را درک کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مهم که امسال همه باید در آستانه سال نو در خانه بمانیم، خرید عید نکرده و  از مسافرت کردن پرهیز کنیم، تاکید کرد: ایجاد این محدودیت باید توسط مسئولین و مقامات انتظامی و امنیتی اعمال شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین خصوص گفت: متاسفانه دستگاه هایی که باید به این موضوع ورود می کرده و به درک این موضوع که نباید وضعیت عادی در ترددها و خریدها ادامه پیدا کند کمک می کردند، اقدام لازم را انجام ندادند، مثلا رییس جمهور باید دستور می داد که ادارات و بخش خصوصی و اداری که پرسنل آن ها می توانند دورکاری کنند این کار را انجام دهند، البته برخی وزارتخانه ها خودشان آتش به اختیار به این درک رسیده و حضور در محل کار را شیفت بندی کردند. با ایجاد اینگونه محدودیت ها، برای مردم بیشتر قابل درک خواهد بود که وضعیت وضعیتی بحرانی بوده و وضعیت عادی نیست و  نمی توانند همچون سال ها گذشته جشن سال نو برگزار کنند.

سیاوشی ادامه داد: در چین دستگاه های نظامی و امنیتی چنان به این موضوع ورود پیدا کردند که سال نو برایشان بی معنی شد و سیل گردشگرانی که هرساله در این ایام وارد این کشور می شد به آن جا سفر نکردند؛ اکنون ما هم به این موضوع نیاز داریم ولی وزیر کشور، رییس جمهور و دستگاه های دیگر هیچ کدام در این موضوع ورود نکردند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان اضافه کرد: اگرچه امکانات قرنطینه کامل هم در کشور ما مهیا نیست ولی حداقل باید محدودیت هایی ایجاد شود تا مردم به این درک دست پیدا کنند که امسال نمی توانند همچون سال های گذشته جشن سال نو داشته باشند.