یک عضو حزب کارگزاران گفت: کارگزاران به هر دلیلی اگر از نامزد غیراصلاح‌طلب یا به تعبیری خاکستری حمایت کند، مرگ حزب رقم می‌خورد.

هدایت‌الله آقایی: حمایت کارگزاران از نامزد خاکستری به معنای مرگ این حزب است/ کارگزاران با تصمیم‌های غلط برخی در حال نابودی است/ ما نمی‌توانیم پاسخگوی حمایتمان از روحانی باشیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا اخباری مبنی بر ورود رسمی حزب کارگزاران سازندگی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری به گوش رسید و گفته شد که این حزب مشغول بررسی مصادیقی است که می‌توانند در انتخابات1400 نامزد شوند. در این بین حمایت ورود کارگزاران با نامزد ائتلافی هم محل مناقشه میان اصلاح‌طلبان است که مشخصا مصداق ائتلاف هم به گفته برخی مانند علی‌محمد نمازی علی لاریجانی است.

هدایت‌الله آقایی، از اعضای کارگزاران سازندگی درباره موضع انتخاباتی کارگزاران سازندگی گفت: «کارگزاران هنوز تصمیم مشخصی نگرفته است اما در میان اعضای حزب دو بحث وجود دارد؛ برخی می‌گویند که حتما باید با کاندیدای اصلاح‌طلب وارد انتخابات شویم و برخی دیگر باور دارند که می‌شود از یک نامزد غیراصلاح‌طلب حمایت کرد و هنوز هیچ تصمیمی درباره این بحث گرفته نشده است».

او ادامه داد: «نظر شخصی من این است که کارگزاران به هر دلیلی اگر از نامزد غیراصلاح‌طلب یا به تعبیری خاکستری حمایت کند، مرگ حزب رقم می‌خورد. واقعا صحیح نیست که نامزدهای اصلاح‌طلب کنار بمانند و خود اصلاح‌طلب از جمله کارگزاران از یک نامزد اصولگرا حمایت کند. در شرایط کنونی حتی اگر نامزد آرمانی اصلاح‌طلبان هم بتواند تایید صلاحیت شود و حتی رأی بیاورد و رئیس‌جمهور شود هم نمی‌تواند به طور کامل مطالبات عمومی را محقق کند؛ حال در چنین شرایطی چرا باید مسئولیت یک نامزد اصولگرا را ما بپذیریم؟ تردیدی نیست که اگر کارگزاران از نامزد غیراصلاح‌طلب حمایت کند، به حزبی تشریفاتی و بی‌اثر تبدیل می‌شود که بعد از این صرفا نامش بر روی کاغذ دیده خواهد شد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود چنین ذهنیتی با لیست «یاران هاشمی» که از سوی کارگزاران در انتخابات مجلس یازدهم منتشر شد هم مخالف بودید یا نه، اظهار کرد: «بله من با آن لیست هم مخالف بودم و نتیجه‌اش هم دیده شد و حزب تا امروز هزینه‌اش را هم می‌پردازد. وقتی می‌دانستیم نامزدهای موثر ما ردصلاحیت می‌شوند چرا باید لیستی بی‌اثر ارائه می‌کردیم؟ من واقعا هنوز نمی‌دانم چه رودربایستی‌ای وجود داشت که آن لیست حتما باید ارائه می‌شد؟».

آقایی در پایان گفت: «منحل‌شدن یک حزب فقط با اعلام انحلال نیست بلکه مواضع متعدد غلط هم حزب را منحل می‌کند. در انتخابات ریاست‌جمهوری نیروهای کارگزاران باید محکم بایستند و بگویند اگر نامزدهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شدند، از نامزد ائتلافی حمایت نمی‌کنند. اگر واقعا همه نامزدهای جبهه اصلاحات ردصلاحیت شدند، اصلاح‌طلبان می‌توانند به جامعه بازگردند، حرف مردم را بزنند و اتفاقا خیلی موثرتر عمل کنند. هشت سال آقای روحانی رئیس‌جمهور است و امروز ما چه دفاعی از حمایتمان از او داریم؟ واقعا ما نمی‌توانیم پاسخگوی موضعمان در حمایت از روحانی باشیم».