حسین انصاری‌راد گفت: آقای عارف در مجلس دهم هیچ کاری نکرد و ما حتی یک نطق چشم‌گیر و حتی یک جمله مؤثر از او نشنیدیم.

حسین انصاری‌راد: نه افکار عمومی و نه فعالان سیاسی از عارف استقبال نمی‌کنند/ عارف نمی‌تواند نمایندگی مطالبات عمومی را در دست بگیرد/ یک نطق و حتی یک جمله تأثیرگذار در چهارسال مجلس دهم از عارف نشنیدیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: جایگاه محمدرضا عارف در جریان اصلاحات نامعلوم است؛ نه احزاب اصلاح‌طلب در مقطع کنونی نامی از او در میان نامزدهای احتمالی خود می‌برند و نه حتی سران اصلاحات مانند خاتمی دیگر تمایل دارند که مانند آنچه در انتخابات مجلس در سال 94 رخ داد از او حمایت کنند اما در این میان او اخیرا در نشستی اعلام کرد که «من اگر باید بیایم به میدان راحت می‌آیم». اعلام حضور او در انتخابات البته چندان عجیب و غیرمنتظره نبود زیرا او در سال‌های اخیر نشان داده است که به شدت تمایل به کسب قدرت دارد اما اینکه چه‌قدر سازوکارش برای تحقق این خواسته منطبق با واقعیات موجود سیاستی است، با تردید روبه‌رو است.

حسین انصاری‌راد درباره وضعیت انتخاباتی محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من ضمن احترامی که برای آقای عارف قائلم اما باور دارم که نوع عملکرد او در مجلس دهم مطلوب نبود و چه‌بسا بسیار ضعیف عمل کرد و جایگاه خودش را در افکار عمومی بسیار پایین آورد. آقای عارف که نتوانست در مجلس کاری از پیش ببرد حتما نمی‌تواند نمایندگی مطالبات عمومی را در دست بگیرد؛ به خصوص در جایگاه ریاست‌جمهوری که مسئولیتی بسیار مهم است. وقتی یک فرد رئیس‌جمهور می‌شود، خواه اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا، نماینده همه ملت ایران فارغ از هر نوع نگاه سیاسی است و باید مطالبات عمومی را پیگیری کند. من تصور نمی‌کنم آقای عارف این توانایی را داشته باشد».

او ادامه داد: «آقای عارف در مجلس دهم که همراهان زیادی هم در فراکسیون امید داشت، هیچ کاری نکرد و ما حتی یک نطق چشم‌گیر و حتی یک جمله مؤثر از او نشنیدیم؛ در طول چهار سال حتی یک حرفی که بر دل بنشیند هم از او شنیده نشد، حرفی که مردم احساس کنند واقعا او نماینده‌شان است».

این فعال سیاسی درباره اقبال مردم از او در انتخابات سال آینده، اظهار کرد: «نه افکار عمومی و نه فعالان سیاسی از او استقبال نمی‌کنند. یک زمانی آقای روحانی گفت کلیدی دارم که می‌تواند مشکلات را رفع کند، کلید او که کار نکرد؛ حالا باید منتظر بمانیم ببنیم آقای عارف چه کلیدی از جیبش بیرون می‌آورد. در مجموع آقای عارف شرایط مساعدی برای حضور در انتخابات1400 ندارد».

این نماینده مجلس ششم درباره عملکرد دولت هم خاطرنشان کرد: «آقای روحانی وعده‌های بسیاری داد که هیچ‌یک را عمل نکرد. در اسلام خلف وعده صحیح نیست. یا یک فرد می‌تواند وعده‌هایی که داده است را اجرا کند و اجرایشان می‌کند یا اگر وعده داد و دید که واقعا امکان انجامش وجود ندارد، از مسئولیت کنار می‌کشد».

او در پایان درباره شرایط کلی انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده هم گفت: «اگر اجازه داده شود که همه احزابی که به بقا و استحکام نظام فکر می‌کنند در انتخابات شرکت کنند و شرایطی فراهم شود که واقعا مردم بتوانند به هر دیدگاهی که تمایل دارند، رأی دهند حتما انتخاباتی پر شور را شاهد خواهیم بود و مصلحت ملی در آن تأمین می‌شود».