امیررضا واعظ آشتیانی گفت: کارگزاران ظریف را پوشش قرار داده تا در وقت مقتضی نامزد نهایی خود را معرفی کند.

امیررضا واعظ آشتیانی: ظریف پوشش کارگزاران برای اعلام نامزد نهایی است/ ظریف خود را بازیچه کارگزاران نمی‌کند/ اصلاح‌طلبان به سمت ظریف نمی‌روند/ اصلاح‌طلبان می‌خواهند ظریف وزیر امور خارجه دولت بعد باشد/ کارگزاران صرفا به دنبال سهم‌خواهی در دولت بعدی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به صراحت گفته است که کارگزاران و اصلاح‌طلبان از نامزدی محمدجواد ظریف به انتخابات حمایت می‌کنند و این در حالی است که اولا هنوز مشخص نیست که آیا واقعا نظر اکثر اصلاح‌طلبان همین موضع کارگزاران باشد و ثانیا معلوم نیست جمع ادعای مرعشی با موضع ظریف مبنی بر نامزد نشدنش در انتخابات چگونه ممکن است؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «هر فردی که شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور را دارد، می‌تواند نامزد انتخابات شود و از این حیث خرده‌ای بر افراد نیست اما اینکه طرح نام افراد چه‌قدر واقعی است، بحث دیگری است. اکنون که کارگزاران سازندگی از محمدجواد ظریف نام می‌برد، چندان با واقعیت منطبق نیست زیرا خود ظریف چندجا گفته است که نمی‌خواهد نامزد شود اما علت چیست؟ کارگزاران آقای ظریف را پوشش قرار داده است تا در وقت مقتضی نامزد نهایی خود را معرفی کند».

او درباره نگاه افکار عمومی نسبت به ظریف بیان کرد: «مردم درباره عملکرد آقای ظریف قضاوت می‌کنند و بررسی می‌کنند که او با چه شیوه‌ای در مذاکرات و در نهایت امضای برجام حاضر شد که نتیجه شرایطی است که امروز بر کشور تحمیل شده است یا آنکه سخنان او در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 به صورت مکتوب، تصویری و صوتی موجود است و مردم می‌توانند ارزیابی کنند که آیا واقعا همان شعارهایی که او در حوزه سیاست خارجی داده بود، محقق شد؟ اینکه یک شخصیت رأی‌آور است یا نه به اظهارنظر یک حزب یا عده‌ای از شخصیت‌های سیاسی مربوط نیست و مردم تصمیم‌گیران نهایی در این موضوع هستند. بسیاری از این اظهارات برای گرم‌کردن تنور انتخابات است مانند آنچه درباره نامزدی آقای جهانگیری مطرح می‌شود که عملکرد او نیز مشخص است و مردم می‌توانند کارنامه او را مشاهده کنند که آیا خدمتی کرده است یا نه؟»

این فعال سیاسی ادامه داد: «اینکه کارگزاران اکنون به ظاهر به دنبال آقای ظریف رفته است، هدف دیگری دارد. کارگزاران به طور کلی دوست دارد با نام افراد بازی کند تا هر اتفاقی افتاد بتواند سهمی در دولت آینده داشته باشد. برای حزب کارگزاران فرقی نمی‌کند چه فردی رئیس‌جمهور شود آنها می‌خواهند به هر قیمت که شده سهمی در دولت آینده داشته باشند. برای کارگزاران هدف وسیله را توجیه می‌کند».

او درخصوص موضع احتمال ظریف هم خاطرنشان کرد: «من تصور می‌کنم آقای ظریف خود را بازیچه کارگزاران نکند و فکر می‌کنم که بدنه اصلی اصلاح‌طلبان هم به سمت ظریف نمی‌روند».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «بعید نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند ظریف وزیر امور خارجه دولت آینده باشد زیرا نگاه ظریف به غرب است و تصور می‌کند که همه مشکلات از سوی آمریکا و اروپا حل شدنی است؛ این همان نگاهی است که اصلاح‌طلبان هم دارند و طبیعی است اگر دولت در اختیار اصلاح‌طلبان قرار بگیرد، آنها تمایل خواهند داشت که ظریف وزیر امور خارجه باشد».