مهدی آیتی گفت: اصلاح‌طلبان در هر صورت در این انتخابات بازنده‌اند.

مهدی آیتی: اصلاح‌طلبان در هر صورت می‌بازند حتی اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود/ رقابت بین رئیسی و همتی خواهد بود/ هیچ یک از نامزدها کنار نمی‌روند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: تا انتخابات ریاست‌جمهوری تنها چندروز باقی است و هنوز جبهه اصلاحات به طور رسمی از هیچ یک از نامزدها حمایت نکرده است اما این درحالی است که چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و البته حزب کارگزاران از عبدالناصر همتی حمایت کرده‌اند.

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آخرین تحولات انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «مثلث‌آنلاین» گفت: «جبهه اصلاحات ایران بنا ندارد از هیچ یک از نامزدهای موجود حمایت کند. آخرین خبر همان بیانیه نهاد اجماع‌ساز است که بعد از نتیجه بررسی صلاحیت‌ها منتشر شد. بیانیه آقای خاتمی هم صرفا خطاب به یک حزب بوده است وجهی کلی دارد و به هیچ وجه به معنای حمایت از نامزدی خاص نیست».

او ادامه داد: «دیروز با یکی از اعضای حزب کارگزاران صحبت می‌کردم و پرسیدم که تصمیم نهایی حزب چیست و او گفت ما به طور رسمی از آقای همتی حمایت نکرده‌ایم و حمایت هم نخواهیم کرد. او باور داشت که اگر بخواهیم به طور رسمی حمایت کنیم، خلاف نظر نهاد اجماع‌ساز عمل کرده‌ایم و چنین رویکردی از نظر تشکیلاتی مشکل دارد زیرا همه احزاب متعهدند که به نظر نهایی نهاد اجماع‌ساز تن دهند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «برخی اصلاح‌طلبان باور دارند که نهاد اجماع‌ساز در انتشار بیانیه‌اش عجله کرد به همین دلیل آنها به صورت فردی از نامزدهای موجود حمایت می‌کنند. مثلا اعضای ارشد حزب کارگزاران پشت آقای همتی ایستاده‌اند زیرا آقای همتی از اعضای حزب کارگزاران است. برخی از همکاران آقای مهرعلیزاده که در دوران استانداری او بر خراسان و اصفهان یا همکاران او در دوره مسئولیت در بانک دی و سازمان تربیت بدنی از او حمایت می‌کنند. تا اینجای کار هم آقای همتی از آقای مهرعلیزاده جلوتر است. در نهایت هم به نظرم رقابت بین آقای رئیسی و همتی خواهد بود».

او در پاسخ به این پرسش که ممکن است چه افرادی از ادامه رقابت انصراف دهند، اظهار کرد: «من فکر می‌کنم هر هفت نامزد در صحنه بمانند. نامزدهای اصولگرا هم می‌مانند زیرا اگر کنار بروند به آنها گفته می‌شود پوششی و آبرویشان می‌رود. اما منطقی است که کنار بروند و من با یادداشت آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان موافقم که اگر در صحنه بمانند آراء شکسته می‌شود. اما من شخصا امیدوارم که هم نامزدهای اصولگرا به نفع آقای رئیسی کنار بروند و هم آقای مهرعلیزاده به نفع آقای رئیسی کنار برود تا یک رقابت خوب را شاهد باشیم که احتمالا در آن صورت انتخابات به دور دوم می‌رود».

آیتی در پایان درباره اینکه اگر انتخابات به دور دوم تنیجه چه می‌شود، گفت: «اصلاح‌طلبان در هر صورت در این انتخابات بازنده‌اند حتی اگر به دور دوم بکشد. این دوره، دوره اصلاح‌طلبان نیست».