جواد آرین‌منش گفت: اصلاح‌طلبان جایگاهی ندارند که بتوانند دولت آینده را زیر سؤال ببرند.

جواد آرین‌منش: رئیسی در کابینه‌اش از  اصلاح‌طلبان استفاده نمی‌کند/ اصلاح‌طلبان قادر به تشکیل دولت در سایه نخواهند بود/ آنها نمی‌توانند در جایگاه مدعی باشند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت اصلاح‌طلبان با دولت آینده مبهم است؛ اینکه آنها در مقام مدعی برمی‌آیند و قصد تقابل با دولت رئیسی را دارند یا می‌کوشند دستِ‌کم برای دولتی که میراث‌دار نارکارآمدی‌های خودشان است، مانع‌تراشی نکنند.

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «چند تماس با اصلاح‌طلبان از سوی دفتر آقای رئیسی به این معنی نیست که او تمایل داشته باشد از نیروهای اصلاح‌طلب در کابینه‌اش استفاده کند. اینکه یک گروهی شروع کرده‌اند و گمانه‌زنی‌های خود را مطرح می‌کنند که این یا آن شخصیت اصلاح‌طلب هم در کابینه حضور خواهد داشت، خلاف واقع است و تا اینجای کار نه خود آقای رئیسی و نه اعضای ستادش به هیچ‌وجه نگفته‌اند که بنای استفاده از اصلاح‌طلبان در کابینه را دارند».

او ادامه داد: «البته آقای رئیسی بنای شایسته‌سالاری دارد و می‌خواهد از افراد توانمند استفاده کند اما حتما می‌تواند افراد شایسته را از میان طیف‌های گسترده اصولگرایی انتخاب کند».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا دولت رئیسی می‌تواند فراجناحی باشد یا نه، بیان کرد: «به جز دولت آقای هاشمی که ترکیبی از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و معتدلین فعلی را در خود جای داشت هیچ دولت دیگری به معنای واقعی فراجناحی نبوده است و حالا هم من تصور نمی‌کنم دولت سیزدهم به معنای دقیق کلمه چنین شود. به هر حال واقعیت این است که هر دولتی بر اساس سلایق خودش شکل می‌گیرد. اگر آقای رئیسی بتواند دولتی فراجناحی تشکیل دهد به دلیل گستردگی‌اش خوب است اما این مشکل هم وجود دارد که وزرا با یکدیگر ناهماهنگ می‌شوند. حتما تیم اقتصادی متشکل از چند وزیر نمی‌توانند خوب کار کنند، مگر آنکه با هم هماهنگ باشند و تیم سیاسی و فرهنگی هم همین‌طور».

او در پایان درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان در مسیر دولت سیزدهم در تقابل با دولت برمی‌آیند یا خیر، گفت: «اگر بخواهند تقابل کنند هم نمی‌توانند زیرا مشکلات گسترده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی امروز ماحصل عملکرد هشت‌ساله آنها بوده است. اصلاح‌طلبان به دلیل نداشتن پایگاه اجتماعی قادر به تشکیل دولت در سایه نخواهند بود. آنها اصلا جایگاهی ندارند که بتوانند دولت آینده را زیر سؤال ببرند زیرا بخش مهمی از مشکلاتی که دولت آقای رئیسی با آنها درگیر خواهد بود، نتیجه عملکرد اصلاح‌طلبان است؛ بنابراین بسیار بعید است که در جایگاه مدعی قرار بگیرند».