یک نماینده مجلس گفت: اگر دولت سیزدهم فارغ از سیاست‌بازی‌ها و صرفا با نگاهی انقلابی وارد میدان شود، می‌تواند از میزان مشکلات بکاهد.

رازهای کابینه آقای رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت این روزهای کشور به قدری بغرنج است که شرایط را برای دولت آینده بسیار سخت کرده است؛ دولت روحانی تقریبا تمام امور را به حال خود رها کرده است و صرفا انتظار پایان کارش را می‌کشد و این در حالی است که بسیاری از مشکلات اعم از مشکلات موجود در حوزه‌ سیاست‌خارجی، سیاست داخلی، اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ای را برای دولت آینده به یادگار گذاشته است. حالا پرسش این است که سید ابراهیم رئیسی برای بهبود اوضاع کشور در ابتدای کارش چه می‌تواند بکند؟

غلامحسین رضوانی، نماینده مجلس درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مردم ایران انتظار دارند که دولت آقای رئیسی، دولتی انقلاب باشد و نخستین گام تحقق این موضوع تشکیل کابینه‌ای متشکل از نیروهای انقلابی و جهادی است که با باور به مبانی انقلاب اسلامی عزم راسخی برای رفع مشکلات مردم داشته باشند».

او ادامه داد: «اگر دولت سیزدهم بدون تعارف با هیچ گروهی و فارغ از سیاست‌بازی‌ها و صرفا با نگاهی انقلابی وارد میدان شود، حتما می‌تواند از میزان مشکلات بکاهد و این دست‌یافتنی است».

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که دولت رئیسی در مواجهه با آمریکا باید چگونه عمل کند، بیان کرد: «چالش جمهوری اسلامی ایران با آمریکا نشان‌دهنده سلامت راهی است که می‌رویم زیرا اینکه دشمن غدار از ما ناراضی باشد و مدام دشمنی کند، حمایت از راست بودن راهی است که می‌رویم. در تاریخ هم دیده‌ایم تمام کشورهایی که هست و نیستشان را به آمریکا سپرده‌اند، رو به اضمحلال رفته‌اند. حالا که مردم به دولتی انقلابی رأی داده‌اند، از آقای رئیسی انتظار می‌رود در مواجهه با این کشور بر اصول پایبند باشد و آمریکا را همواره یک دشمن بداند که ان‌شاءالله همین‌طور هم خواهد بود».

او درباره سیاست ایران در دولت بعد درباره برجام هم اظهار کرد: «همان‌طور که آقای رئیسی هم گفته است، اگر طرف‌های غربی به تعهداتشان پایبند باشند، ما هم کما فی‌السابق پایبند خواهیم بود ما از برجام خارج نشده‌ایم و این آمریکا بود که خارج شد و اروپایی‌ها بودند که نقض عهد کردند؛ بنابراین لازم است که آنها به تعهداتشان برگردند و این‌بار برخلاف گذشته برای اجرای تعهدات آنها ضمانت اجرای دقیقی تعیین شود تا دیگر شرایطی مشابه آنچه را که تجربه‌ کردیم را شاهد نباشیم».

رضوانی در پایان درباره وضعیت پیش‌آمده در خوزستان و بحران کم‌آبی در این منقطه گفت: «مشکل خوزستان مربوط به الان نیست و چندین سال است که به مسئله آب در این منطقه بی‌توجهی شده است؛ البته بارش کم در سال کنونی و خالی‌شدن ذخایر آب هم مشکل را تشدید کرد. من امید دارم که دولت آینده بتواند با کابینه‌ای کارآمد، انقلابی و متخصص با تدیون برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مشکل خوزستان را حل کند».