امیررضا واعظ آشتیانی گفت: تیم اقتصادی دولت با هدف رفع مشکلات عدیده اقتصادی مردم شکل گرفته است و برای تحقق این مهم نیاز به زمان دارد.

امیررضا واعظ آشتیانی: رئیسی میراث‌دار حجم انبوهی از مشکلات است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت اقتصادی این روزهای کشور همچنان مساعد نیست و مردم انتظار دارند که دولت سید ابراهیم رئیسی بتواند از پس مشکلات موجود برآید. حالا تیم اقتصادی شکل گرفته است و افرادی چون خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد، رضایی به عنوان معاون اقتصادی و مخبر به عنوان معاون اول دولت در آن حضور دارند تا بتوانند با هماهنگی هم از پس مشکلات گسترده اقتصادی برآیند.

امیررضا واعظ آشتیانی درباره حضور محسن رضایی در دولت به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای رضایی حتما نقش پررنگی در تیم اقتصادی دولت خواهد داشت. او برای خدمت آمده است و در پی آن نیست که چه کسی فرمانده اقتصادی دولت باشد. به طور کلی دولت آقای رئیسی برای خدمت به مردم تشکیل شده است و سرباز و ژنرال در آن معنا ندارد».

او ادامه داد: «از نظر تخصصی هم بخواهیم بررسی کنیم، آقای رضایی فردی صاحب ایده در حوزه اقتصادی است و می‌تواند به دولت کمک کند و با توجه به دانشش کمک مهمی به رفع مشکلات معیشتی مردم کند».

این فعال سیاسی درباره تیم اقتصادی دولت هم تصریح کرد: «هنوز زود است که به قضاوت بنشینیم. آنچه اکنون مسلم است، آن است که تیم اقتصادی دولت با هدف رفع مشکلات عدیده اقتصادی مردم شکل گرفته است و برای تحقق این مهم نیاز به زمان دارد. پیش‌داوری کار درستی نیست و باید اجازه دهیم که مسئولان اقتصادی کارشان را بکنند».

او درباره چالش‌های روبه‌روی تیم اقتصادی بیان کرد: «دولت و مشخصا تیم اقتصادی کار سختی در پیش دارد. می‌دانیم هرچه تولید کشور بیشتر باشد رشد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد و این دولت باید چهارسال متوالی کار کند تا بتواند به رشد اقتصادی ایران در سال 90 برسد زیرا بسیاری از زمینه‌های اقتصادی در دولت آقای روحانی از بین رفتند و دولت آقای رئیسی میراث‌دار حجم انبوهی از مشکلات است».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «امیدواریم دولت و مجلس با همراهی و همکاری هم بتوانند عقب‌ماندگی‌های هشت‌سال گذشته را جبران کنند. حتما مجلس می‌تواند با تسهیل قانون‌گذارانه، دولت را به پیش ببرد».