عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی درباره بازداشت و گروگانگیری نخست‌وزیر لبنان، گفت: دلار سعودی‌ها دهان سازمان‌های بین‌المللی را نیز دوخته است.

دلار سعودی‌ها دهان سازمان‌های بین‌المللی را دوخته است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی  درباره استعفای حریری نخست‌وزیر لبنان در عربستان، اظهار داشت: دو طرح پساداعش یعنی کردستان عراق و تجزیه آن گام بعدی غربی‌ها به وسیله عوامل خود در منطقه برای بی‌ثبات سازی و ضربه به مقاومت بود.

وی افزود: گروگانگیری حریری نخست‌وزیر لبنان و وادار کردن او به استعفا در عربستان سناریوی دومی است که در پساداعش توسط آمریکا و عوامل آن در منطقه طراحی شده تا هم حزب‌الله را از صحنه مقاومت و درگیری با داعش به حاشیه برانند و هم جبهه مقاومت را تضعیف کنند.

به اعتقاد وی تضعیف مقاومت از این سو توسط آمریکا و عوامل آن صورت می‌گیرد تا داعشی‌ها بتوانند راحت‌تر از منطقه جابجا شده و فرار کنند و با بحرانی‌ کردن لبنان مشغولیت جدیدی برای لبنان به وجود بیاورند تا ایران، سوریه و حزب‌الله درگیر حل و فصل این مسئله شوند و نتوانند بهره‌برداری لازم را در پساداعش در منطقه داشته باشند.

ترقی خاطرنشان کرد: لبنان و بی‌ثبات سازی منطقه پروژه آمریکایی صهیونیستی سعودی است که با طراحی قبلی و با هدفی خاص توسط عوامل آمریکا در منطقه انجام می‌شود و بدون پشتوانه آمریکا این کارها امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی درباره بازداشت و گروگانگیری نخست‌وزیر لبنان ضمن تاکید بر عدم قدرت کنترل و مهار این تخلفات محرز عربستان توسط سازمان ملل، گفت: دلار سعودی‌ها دهان سازمان‌های بین‌المللی را نیز دوخته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: سازمان ملل چون نوکر پول است در مقابل چنین اقداماتی که خلاف عرف و دیپلماسی بین‌المللی است، سکوت کرده و عربستان هم همچون صهیونیست‌ها از مجامع بین‌المللی ابایی ندارند.

ترقی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره اولتیماتوم رئیس‌جمهور لبنان و شکایت به شورای امنیت، گفت: روند طبیعی تقریبا همین است که در صورتی که عربستان اجازه خروج حریری را ندهد دولت لبنان می‌تواند این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع و شکایت کند.

وی با اشاره به اعلام نظر آمریکایی‌ها درباره حریری، اظهار داشت: آمریکایی‌ها دیروز اعلام کردند که حریری را نخست‌وزیر لبنان می‌شناسند بنابراین این موضع‌گیری نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نمی‌خواهند هزینه این اقدام عربستان را پرداخت کنند. بنابراین احتمال این وجود دارد که اگر لبنان به شورای امنیت، شکایت ببرد احتمال همراهی روس و چین هم وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان گفت:‌ مدیریت سیدحسن نصرالله در لبنان و همبستگی ملی در این کشور توطئه عربستان را خنثی کرده و اگر حریری به لبنان برنگردد نیز آنها نمی‌توانند به هدف خود که بی ثبات سازی لبنان است، برسند. هر چند حزب‌الله آمادگی خود را در صورت هر گونه توطئه از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است./گفت و گو فارس