مثلث آنلاین: مرخصی اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر دولت احمدی‌نژاد برای چند روز دیگر تمدید شد.

مرخصی مشایی بیشتر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسفندیار رحیم مشایی که از روز یکشنبه پنجم اسفندماه از زندان اوین به مرخصی آمده بود برای چند روز دیگر مرخصی‌اش تمدید شد. اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون وقت احمدی نژاد در تاریخ 26 اسفندماه 96 در حال خروج از منزل بقایی بازداشت شد.

عبدالله‌پور، وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی در آن زمان گفته بود که احتمالاً موکلم به دلیل اقدام اخیر در خصوص آتش زدن حکم آقای بقایی دستگیر شده است.

سوم شهریورماه و 11 شهریور ماه سال جاری اولین و دومین (آخرین) جلسه رسیدگی به اتهامات اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران چهارشنبه 21 شهریور سال 97 با اعلام جزئیات حکم صادره برای مشایی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب گفت: در سه فقره عنوان اتهامی رحیم‌مشایی دایر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس، در رابطه با تبلیغ علیه نظام به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و همچنین به اتهام توهین به مقامات قضائی به سبب انجام وظیفه به شش ماه حبس محکوم شد.

وی همچنین اظهار کرد: از آنجایی که اتهامات اسفندیار رحیم‌مشایی سه فقره اتهامی بود در اجرای ماده 134 قانون مجازات اسلامی دادگاه الزاماً باید در مورد هر یک از عناوین اتهامی حداکثر مجازات قانونی را مورد حکم قرار می‌داد. بدیهی است که با توجه به تعدد اتهامات و آرای صادره، مجازات اشد (پنج سال حبس) در صورت تأیید از ناحیه دادگاه تجدید نظر استان قابلیت اجرا را خواهد داشت.

جلسه دادگاه تجدیدنظر اسفندیار رحیم مشایی که چندی پیش از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شد، (چهارشنبه 14 آذرماه) در شعبه 36 تجدیدنظر دادگاه انقلاب برگزار شد.

6060