یک فعال اصلاح‌طلب گفت: اغلب اعضای لیست امید پای سوگندنامه خود نایستادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسول منتجب‌نیا ضمن انتقاد از شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: هیچ شورای فرادستی نمی‌تواند جای احزاب را بگیرد. اما متاسفانه چون نقش احزاب کم‌رنگ شده و شوراهای فرادستی جای احزاب را گرفته‌اند، افرادی انتخاب می‌شوند که هیچ تعهد حزبی ندارند و هیچ حزبی پاسخگوی عملکرد آنها نیست.

وی تصریح کرد: در انتخابات سال 94 اعضای لیست امید سوگندنامه امضا کردند ولی اغلب آنها پای امضای خود نایستاده و راه دیگری رفتند و چون احزاب آنها را انتخاب نکرده بودند، آنها هم تعهد حزبی نداشتند. در حالی که اگر احزاب لیست انتخاباتی تهیه کرده بودند، این افراد پاسخگوی عملکرد خود بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاح‌طلبان هنوز به صورت جدی وارد انتخابات نشده‌اند گفت: برخی تصور می‌کنند با شرط گذاشتن یا تردید کردن می‌توانند رقیب را قانع یا تسلیم کنند این در حالی است که من همیشه گفته‌ام اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم برای ما فرش قرمز پهن نمی‌کنند و چه بسا جناح رقیب هم از شرکت نکردن ما خوشحال شود. به ما التماس نخواهند کرد که در انتخابات شرکت کنیم و ما هستیم که ضرر می‌کنیم.

منتجب‌نیا در پایان شوراهای فرادستی در جریان اصلاحات را عامل دیگری برای فعال نبودن احزاب دانست و گفت: مدت‌هاست که بحث می‌شود شورای عالی سیاست‌گذاری کار خود را ادامه دهد یا نه. آیا پارلمان اصلاحات تشکیل شود و جایگزین شورای عالی شود. همه اینها تلف کردن وقت است چون به این شوراها، نیازی نیست و احزاب باید خودشان فعالیت کنند و در ایام تبلیغات انتخابات با همفکران خود ائتلاف کنند. اکنون  با این مباحث مطرح شده فرصت‌ها از دست می‌رود و شاید همین وقت تلف کردن موجب شود که نیروهای حداقلی برای انتخابات معرفی شوند.