آن‌گونه که از شواهد و قرائن بر می‌آید مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان مدت زیادی در این وزارتخانه نخواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه آرمان : آنطور که رسانه‌ها می‌گویند از هم اکنون بعضا برخی چهره‌ها نیز برای سرپرستی این وزارتخانه مدنظر هستند. یکی از این گزینه‌ها استاندار مستعفی گلستان سیدمناف هاشمی است که در داستان سیل اخیر بسیار سوژه محافل خبری شد. گرچه وی پیش از این مدت مدیدی در کنار گودرزی وزیر پیشین و سلطانی‌فر وزیر کنونی کار کرده، اما به‌نظر نمی‌رسد که رئیس‌جمهور با قرار دادن وی در سرپرستی وزارت ورزش و جوانان بخواهد اتهامی دیگر را متوجه خود و دولتش سازد.

وقت استیضاح

چندی است که دوباره بحث استیضاح‌ وزرا در مجلس جان گرفته و نمایندگان یک به یک به سراغ وزرای ضعیف و غیر پاسخگوی دولت می‌روند. در این میان این بار قرعه به نام مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان افتاده که زیر تیغ استیضاح نمایندگان برود و گویا نمایندگان نیز عزمشان برای این استیضاح جدی است. مباحث متعددی حول محور استیضاح سلطانی‌فر می‌گردد. بحث شرط بندی و قمار در فوتبال، جو متشنج ورزشگاه‌های کشور و اماکن ورزشی و هزینه‌های نجومی صورت گرفته در برخی باشگاه‌های فوتبال و عدم نظارت دقیق و شفاف بر آن را می‌توان از مسائلی دانست که بیش از 17نفر از نمایندگان مجلس را به سمت و سوی استیضاح وزیر ورزش و جوانان کشیده است. گرچه نارضایتی برخی هواداران باشگاه‌های پرطرفدار نسبت به رویکردهای یکسو نگرانه وزیر و مجموعه وزارتخانه را نیز نمی‌توان در نظر نگرفت. گویا خود دولت نیز نسبت به تغییر وزیر چندان بی‌میل نیست و حتی گزینه‌های جایگزین را نیز مشخص کرده است. با تمامی این احوالات استیضاح مسعود سلطانی‌فر یک بعد قضیه است و بعد دیگر آن متوجه کسی است که قرار است به عنوان سرپرست موقت این وزارتخانه انتخاب شود. تجربه نشان داده که رئیس‌جمهور در این مواقع ترجیح می‌دهد که به جای نیروهای جدید از افراد شناخته شده‌ای که در پست‌های دیگری قبلا به کار گرفته شده‌اند استفاده کند، اما روحانی باید بداند که نباید حداقل اعتباری را که در میان اهالی ورزش کشور دارد با آوردن شخصی شکست خورده و برکنار شده از جایگاه‌های دیگر بر باد دهد. اهالی ورزش کشور وزیری از جنس خود می‌خواهند تا ورزش را بفهمد و بی‌طرفانه تصمیماتی بر اساس منافع ملی بگیرد نه جریانی و به طرفداری از افراد و اشخاص.

گزینه سرپرستی

در حالی که چند روز است طرح استیضاح مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان مطرح شده، در جلسه اخیر مجلس برخی از نمایندگان در تلاش بودند مقدمات استیضاح وزیر ورزش و جوانان را فراهم کنند. یکی از خبرگزاری‌ها از بازگشت یک چهره آشنا به وزارت ورزش خبر داد و اضافه کرد: اما هنوز یک ماه و نیم بیشتر از عزل او نگذشته که موضوع بازگشتش به ورزش و ساختمان وزارت ورزش مطرح شده است. وزارتخانه‌ای که به خاطر حضور در انتخابات شورای شهر، عطایش را بعد از چهار سال به لقایش بخشید، اما حالا دوباره در ساختمان این وزارتخانه و در میان مدیران آن دیده می‌شود. مناف هاشمی سال ۱۳۹۲ و در دوره محمود گودرزی مدیریت در این معاونت را قبول کرد. بعد از کنار رفتن گودرزی، وی در وزارت ورزش ماند و کار با مسعود سلطانی‌فر را هم ادامه داد تا اینکه فروردین ماه سال ۹۶ برای ورود به انتخابات شورای شهر اعلام استعفا کرد و ۶ ماه بعد از آن هم استاندار گلستان شد. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که همزمان با این طرح بازگشت، طرح استیضاح «سلطانی‌فر» وزیر ورزش به هیات رئیسه‌ مجلس ارسال شده تا در صورت برکناری او، «سیدمناف هاشمی» به عنوان سرپرست این وزارتخانه و وزیر جدید به مجلس معرفی شود... در ضمن چهارشنبه هفته گذشته مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت سرلشکر شیرودی و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدای دفاع مقدس در مجموعه ورزشی شیرودی برگزار شد. مسئولان وزارت ورزش، مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و رؤسای فدراسیون‌ها از شرکت کنندگان در این مراسم بودند. مناف هاشمی هم کنار این مدیران ورزشی حضور داشت و حتی با آنها عکس یادگاری گرفت. به هر روی طی یک سال و نیم گذشته اگر چه مدیریت مناف هاشمی در دولت کاملا گرایش سیاسی داشت، اما حالا که موضوع خارج از کشور بودن او همزمان با روزهایی که کلِ ایران درگیر سیل بود، تا حدی از تب و تاب افتاده، وی در ساختمان وزارت ورزش آمد و رفت دارد و در برنامه‌های برگزارشده از طرف این وزارتخانه هم حاضر می‌شود.