وزیر امور خارجه گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته به مسکو سفر کردم و یک سفر از پیش تعیین‌شده به ترکمنستان داشتم و سفرهایی به هند و ژاپن و به چین دارم برای اینکه شرکایمان مخصوصا اعضای برجام را در جریان آخرین تحولات قرار دهم.

ظریف چه پیامی را به ژاپن انتقال داده است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 محمدجواد ظریف پیش از ترک ژاپن و سفر به چین در خصوص لزوم انجام سفرهای اخیر خود گفت: حتما لازم است در شرایطی که آمریکا با تلاش برای ایجاد تنش و درگیری و نقض برجام اقدام می‌کند ما هم کشورهای مهم را در جریان آخرین تحولات قرار داده و مشورت‌های خود را با آنها ادامه دهیم.

وی ادامه داد: همانطور که اطلاع دارید روز چهارشنبه هفته گذشته به مسکو سفر کردم و یک سفر از پیش تعیین شده به ترکمنستان داشتم و سفرهایی به هند و ژاپن و به چین دارم برای اینکه شرکایمان مخصوصا اعضای برجام را در جریان آخرین تحولات قرار دهم.

وی افزود: سفر به ژاپن برای مشورت با مقامات عالی این کشور بود و ما با توجه به علاقه آنها در مورد نحوه حفظ برجام گفت‌وگو کردیم. ما هم می‌دانیم که حفظ برجام تنها از طریق اقدام عملی و نه فقط از طریق بیانیه‌های حمایتی ممکن است.

وزیر امور خارجه گفت: بحث‌های خوبی هم با جناب آقای آبه، نخست وزیر و هم با وزیر امور خارجه داشتیم و امیدوار هستم نتیجه این بحث‌ها به نفع مردم دو کشور باشد.