نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال خروج زنگنه از دولت گفت: خروج او از کابینه محتمل است، چند بار هم این مسئله را گفته «نمی تواند کار کند و می خواهد همچون عباس آخوندی از دولت بیرون برود». شخصا مستقیم نشنیدم اما دوستانی که با آقای زنگنه ارتباط دارند می گویند، او اعلام کرده «گر تو بهتر می زنی، بستان بزن».

زنگنه: دولت را ترک می‌کنم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امید کرمانی‌ها: در چند روز اخیر خبرهایی مطرح می شود که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت تصمیم به خروج از دولت دارد برای روشن شدن مسئله با سیدمحمد جواد ابطحی گفتگو کردیم.

سیدمحمدجواد ابطحی درباره آخرین وضعیت استیضاح زنگنه به مثلث گفت: با توجه به قدرت لابی زنگنه و بعضی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با نمایندگان، تصور نمی کنم استیضاح مطرح شود و حتی اگر استیضاح به صحن علنی پارلمان بیاید، رأی بیاورد.

وی افزود: چند هفته پیش وقتی آقای هدایت الله خادمی سئوالی را در صحن علنی از وزیر پرسید، مجلس از توضیحات آقای زنگنه قانع شد حال آنکه جواب ها قانع کننده نبود. خود وزیر گفت گفت «با 280 نماینده ارتباط صمیمی دارد». به این ترتیب اگر استیضاح هم عملیاتی شود زنگنه موفق به کسب رأی اعتماد دوباره از مجلس خواهد شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره مقاومت زنگنه در موضوع دورزدن تحریم های نفتی تأکید کرد: گزارش هایی که در جلساتی با شواهد، مستندات و مدارک توسط نمایندگان و برخی کارشناسان حوزه نفت ارائه شد، حکایت از آن می کند که زنگنه در جهت دورزدن تحریم ها قدم جدی بر نمی دارد و این مسئله موجب گلایه مندی برخی شرکت های داخلی و حتی چینی، روسی و عراقی شده است. به همین خاطر چندی پیش 72 نفر از نمایندگان بیانیه ای را امضا و به مسائل اشاره کردند.

وی درباره احتمال صفر شدن صادرات نفت ایران با توجه به مقاومت زنگنه در دورزدن تحریم ها اظهار کرد: اگر زنگنه هم نخواهد تحریم های نفتی را دور بزند، صادرات نفت ایران به صفر نمی رسد. مکانیزم های تصمیم گیری در کشور طوری است که یک نفر به تنهایی نمی تواند در مخالفت با اهداف و تصمیمات نظام عمل کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال خروج زنگنه از دولت گفت: خروج او از کابینه محتمل است، چند بار هم این مسئله را گفته «نمی تواند کار کند و می خواهد همچون عباس آخوندی از دولت بیرون برود». شخصا مستقیم نشنیدم اما دوستانی که با آقای زنگنه ارتباط دارند می گویند، او اعلام کرده «گر تو بهتر می زنی بستان بزن».

وی افزود: البته زنگنه می گوید «برای دورزدن تحریم ها اقداماتی را انجام داده است اما نباید دستش را حتی برای نمایندگان مجلس رو کند، چون اگر اعلام کند باعث می شود جلوی این اقدامات گرفته شود».

ابطحی درباره موافقت روحانی با خروج زنگنه از کابینه گفت: روحانی راضی نیست، حتی در دیدار با مقامات عالی نظام تأکید کرده که زنگنه باید بماند.»