خبرگزاری رسمی چین ضمن بازتاب سخنان «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد خطر حضور نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه نوشت: افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه بسیار خطرناک است و امنیت و آرامش بین المللی را تهدید می کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شینهوا روز یکشنبه در مطلبی نوشت: رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است یک هزار و 500 نیروی نظامی جدید به منطقه اعزام کند که می تواند باعث افزایش تنش ها شود.

این گزارش با استناد به سخنان وزیر امور خارجه ایران می افزاید: چنین حرکتی از سوی ایالات متحده باید توسط جامعه بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: اعزام نیروی نظامی جدید آمریکا به منطقه در حالی است که پیشتر این کشور ناو "یو اس اس" آبراهام لینکلن خود را به منطقه اعزام کرده است.

شینهوا به نقل از بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا آورده است که نیروهای ایالات متحده برای اقدامات حفاظتی علیه هر گونه حمله به منافع آمریکا و یا متحدان این کشور در منطقه مستقر شده اند.

گزارش در ادامه به اظهارات تخت روانچی نماینده دایم ایران در سازمان ملل اشاره کرد و نوشت: ایران با وجود افزایش تنش ها با آمریکا، خواهان جنگ با این کشور نیست.

شینهوا ادامه داد: آمریکا بعد از خروج از برجام، با هدف دستیابی به یک توافق جدید، فشارهای زیادی بر ایران وارد کرده است. در حالی ترامپ بدون هیچگونه دلیل و مدرک قابل اعتنایی از توافق هسته ای ایران خارج شده است که طرف های دیگر برجام به این توافق پایبند بوده اند.