عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: مجلس به این جمع بندی رسید که علی مطهری دیگر نمی تواند به موضعگیری های سیاسی خود ادامه دهد.

سالک: حذف مطهری خواست جامعه بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برخی معتقدند علی مطهری قربانی زیادخواهی عارف شد. اگر عارف برای ریاست کاندیدا نمی شد حداقلش این بود که همچون سه سال گذشته دو کرسی نایب رئیسی برای فراکسیون امید محفوظ می ماند. در واقع عارف گذشته را چراغ راه آینده نکرد و وارد بازی باخت-باخت شد.

در مقابل این دیدگاه کسانی هم هستند که معتقدند نامزدی عارف برای ریاست ربطی به حذف علی مطهری از ترکیب هیات رئیسه نداشت و این تصمیم از بیرون مجلس گرفته شد.

احمد سالک درباره این ادعا که عامل بیرونی سبب حذف مطهری از ترکیب هیأت رئیسه مجلس شد، به مثلث آنلاین گفت: ادعا را وارد نمی دانم چون ما در صحن علنی مجلس هستیم، به هر حال اگر این کار بخواهد از بیرون هدایت شود باید منشأ این مسائل مشخص باشد. البته امکان دارد بعضا سران اصلاحات تصمیمی بگیرند و مطالبی را درباره این موضوع اعلام و مطرح کنند و به اجرا هم درآید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: جامعه با مواضع سیاسی آقای مطهری انس و ارتباطی ندارد بنابراین مقابله می کند. موضع گیری آقای مطهری و امثال او روی جامعه تأثیر می گذارد و آن جامعه هم با نمایندگان خود در مجلس جلسه می گذارند و صحبت می کنند. آثار این صحبت های روی رأی نمایندگان متجلی می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: جمع این مسائل مجلس را به یک جمع بندی رساند که علی مطهری دیگر نمی تواند به این نوع موضعگیری های سیاسی ادامه دهد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به کاهش آرای عارف نسبت به سال گذشته، یادآور شد: آقای عارف در انتخابات هیأت رئیسه سال گذشته 114 رأی آورد و امسال آرای او به 105 رأی کاهش یافت. او شخصیتی بزرگ، علمی و ولایی محسوب می شود اما عملکرد جریان آنجا حاکم خواهد شد. نقطه مقابلش را هم می گویند که در انتخابات هیأت رئیسه اثر جریانی مطرح نیست و شخصیت فرد ملاک است. معتقدم مجموعه این عوامل دست به دست هم داد و این ترکیب هیأت رئیسه حاصل شد.