«بوریس جانسون» از اعضای حزب محافظه کار رسما برای جانشینی «ترزا می» نامزدی خود در انتخابات درون حزبی را اعلام کرد.

بازگشت به بوریس جانسون؛ نامزد مورد حمایت ترامپ، کاندیدای نخست وزیری انگلیس شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 «بوریس جانسون»، کاندید انتخابات درون حزبی محافظه کاران گفته است در صورت پیروزی، انگلیس را در تاریخ 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

وی که اکنون پیشرو انتخابات بعدی نخست وزیری انگلیس است روز دوشنبه در یک ویدئو تبلیغات انتخاباتی وعده داد در صورت نخست وزیر شدن، انگلیس را با توافق یا بدون توافق در موعد مقرر (۳۱ اکتبر) از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

جانسون، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس است که در اعتراض به اقدامات «ترزا می» درباره برگزیت استعفا داده بود. وی اکنون یکی از تأثیر گذاران مهم بر آینده انگلیس در مهم‌ترین دهه استراتژیک خود است.

این رویداد همزمان با رسیدن ترامپ به انگلیس برای یک دیدار رسمی سه روزه است. ترامپ پیشتر جانسون را یک گزینه بسیار خوب برای رهبری انگلیس خوانده بود.

رقابت برای جانشینی ترزا می بر کاندیداهایی تمرکز دارد که رویکردشان خروج از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق است که کاملاً با دیدگاه کسانی که خروج بدون توافق از این اتحادیه را از نظر اقتصادی خطرناک می‌دانند متفاوت است.

«جرمی هانت»، یکی از رقبای اصلی جانسون و طرفدار اصلی خارج نشدن بدون توافق از اتحادیه اروپا در گفتگو با بی بی سی عنوان کرد خروج بدون توافق تنها در صورت به وجود آمدن حالت فوق العاده باید انجام گیرد. او بر این باور است که تا پیش از 31 اکتبر که موعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است می‌تواند به توافق بهتری دست یابد.