وزیر آموزش و پرورش از دولت رفت تا نماینده مجلس شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که اخبار ضد و نقیض در خصوص استعفای وزیر آموزش و پرورش در رسانه ها منتشر می شد و برخی خبر را تایید و برخی دیگر آن را تکذیب می کردند روز گذشته معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، خبر پذیرش استعفای وزیر آموزش و پرورش را تکذیب کرد.

در اطلاعیه این معاونت آمده است: «خبر پذیرش استعفای وزیر آموزش و پرورش که توسط برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده است، تکذیب می‌شود».

انتشار این اطلاعیه‌، به نوعی خبر اولیه استعفای وزیر را تأیید می‌کند؛ از سوی دیگر برخی کانال‌ها از معرفی افرادی به عنوان گزینه‌های سرپرستی وزارت آموزش و پرورش خبر داده‌اند.

در ادامه اخبار درباره استعفای بطحایی، شب گذشته خبر موافقت رئیس جمهور با استعفای وزیر آموزش و پرورش منتشر شد.

در این باره، دفتر سخنگوی دولت با اعلام اینکه سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز شنبه منصوب خواهد شد، خاطرنشان کرد: سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به‌منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داده است و رئیس جمهوری نیز پیش از اتمام موعد مقرر مسؤولان جهت پذیرش استعفا برای کاندیداتوری مجلس با این استعفا موافقت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به استعفای سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این استعفا در پوشش کاندیداتوری در انتخابات صورت گرفته است ولی دلایل دیگری دارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که فرهنگیان طی ماه های اخیر با آن رو به رو بودند گفت: می‌توان گفت علت اصلی استعفای وزیر آموزش پرورش عدم تحقق وعده‌های دولت در پرداخت معوقات، افزایش حقوق و حل مشکلات معیشتی فرهنگیان و همچنین عدم همکاری و مساعدت دولت در این خصوص بوده است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و مشکلات پیش آمده اگر انتخابات هم نبود آقای بطحایی استعفا می‌کرد.

اما پارسایی عضو فراکسیون امید واکنشی متفاوت نشان داد و در توئیتی نوشت:

photo_2019-06-07_11-57-35