دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مشکل اصلاح‌طلبان این است که در ارتباط با دولت‌های آمریکا، تفکیک خوب و بد قائل می‌شوند، گفت: اصلاح‌طلبان باید اشتباهاتشان را بپذیرند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توجیه ضعف دولت در اداره کشور به دلیل مشکلات باقی مانده از دوران احمدی‌نژاد، گفت: این جریان وقتی می‌خواست دولت را دست بگیرد، ۸ سال عملکرد احمدی‌نژاد را دیده بود و با توجه به همان عملکردها به مردم وعده و وعید دادند.

وی افزود: دولتمردان فعلی با توجه به خوب و بد دوران احمدی‌نژاد قول‌هایی را به مردم دادند و وعده‌های صد روزه را مطرح کردند؛ بنابراین امروز نمی‌توانند بگویند برنامه‌های ما به دلیل سوءعملکرد دوران احمدی‌نژاد محقق نشد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در واکنش به ادعای اصلاح‌طلبان که ضعف‌های دولت را به اقدامات ضدایرانی ترامپ ارتباط می‌دهند، اظهار کرد: آمریکا در زمان اوباما و جان کری زیر برجام زد و تحریم‌ها در همان زمان مجدداً اعمال شد؛ بنابراین تفاوتی میان اوباما و ترامپ نیست.

عامری تاکید کرد: مشکل اصلاح‌طلبان این است که در ارتباط با دولت‌های آمریکا، تفکیک خوب و بد قائل می‌شوند، درحالی که تمام‌های دولت‌های آمربکا اصل انقلاب را هدف گرفته‌اند و در این رابطه، میان اوباما و ترامپ هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که اصلاح‌طلبان و دولت برآمده از آنها به جای اینکه متکی بر ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی باشند، تمام امید خود را معطوف به آمریکا و چند کشور اروپایی کردند و سایر کشورهای دنیا را هم به هیچ انگاشتند؛ این مسائل علت شکست برنامه‌های دولت فعلی و نابسامانی‌های اقتصادی است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه اگر جریان اصلاحات بخواهد همین رویه را ادامه دهد، باز هم برنامه‌هایش با شکست روبرو می‌شود، گفت: اصلاح‌طلبان باید اشتباهاتشان را بپذیرند تا بتوانند راه‌حل درست را پیدا کنند.