عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه حقوق نجومی برخی مدیران ارشد دولتی تبدیل به یک رویه متداول شده است، درحالی که بسیاری از کارکنان دولتی با مشقت و تلاش فراوان حقوق‌های پایینی دریافت می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با اشاره به طرح سوال از وزرا در خصوص حقوق‌های نجومی اظهار داشت: متاسفانه حقوق نجومی برخی مدیران ارشد دولتی تبدیل به یک رویه متداول شده است، درحالی که بسیاری از کارکنان دولتی  با مشقت و تلاش فراوان حقوق‌های پایینی دریافت می‌کنند، این دریافتی‌ها ضمن خدشه‌دار کردن عدالت اجتماعی در میزان بهره‌وری کارکنان دولت خدشه ایجاد می‌کند.

وی افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به شکل سیستماتیک انجام شود و مواجهات مقطعی و دستی چاره‌ساز نیست، نهادهایی همانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های امنیتی باید حقوق‌های نجومی را رصد و در صورت هرگونه تخلف اصولی برخورد کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق‌های نجومی باید برای همه دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت به صورت کامل و واضح، حتی میزان دریافتی  پایان سال  شفاف‌سازی شود.

منصوری بیان کرد: در وضعیتی که کشور در شرایط تحریم قرار دارد و مردم نیز در شرایط بد اقتصادی هستند، این شفاف‌سازی باید در دستور کار وزرا قرار بگیرد و وزرا ملزم هستند که به مجلس و مردم گزارش ارائه دهند.

وی ادامه داد: قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت هماهنگ دستگاه‌های دولتی تنها در برخی دستگاه‌ها اجرایی می‌شود، پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی مدیران نشان از وجود مشکلات جدی در نظام‌های پرداخت است.