پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه با حسن روحانی، گفت: مذاکرات جدید که با دخالت اجرایی همراه باشد و به محض تغییر روسای جمهور به هم بخورد، فایده‌ای نخواهد داشت. آمریکا لطمه بزرگی به گفت‌وگوهای جهانی زده که این لطمه باید اصلاح شود.

ضربه ترامپ به اعتبار مذاکرات جهانی/ هر گفت‌وگویی در ادامه مذاکرات قبل قابل قبول است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ ضربه بزرگی به اعتبار مذاکرات جهانی زده است، تصریح کرد: هر مذاکره و گفت‌وگویی باید در ادامه مذاکرات قبل انجام شود اما چون مذاکرات قبل خدشته دار شده همه طرف‌ها باید در جایگاه اولیه مذاکراتی قرار بگیرند که مورد توافق همه قرار گرفته است.

شرط لغو تحریم‌ها برای حضور آمریکا در مذاکرات جدید یک حکم عقلی است

وی افزود: لغو تحریم‌های بانکی برای حضور آمریکا در دور جدید مذاکرات ایران و 4+1 تنها یک شرط نیست بلکه یک حکم عقلی است، ایران قرار نیست دوباره با 5+1 مذاکره کند در واقع اگر طرف‌های مقابل تصمیم به اصلاح فرایند پیش آمده باشند در ادامه مذاکرات قبل دور یک میز خواهیم نشست.

جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: درخواست حضور آمریکا در دور جدید گفت‌های ایران و 4+1 و پذیرش ایران با شرط لغو تحریم‌ها به معنای کوتاه آمدن جمهوری اسلامی نیست، در واقع این اقدام نشان از اقتدار و استواری جمهوری اسلامی ایران دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجام را یادآور شد و گفت: ما گام دوم و حتی گا‌م‌های سوم و چهارم را بر خواهیم داشت، طرف‌های مقابل باید بدانند که جمهوری اسلامی در این مسیر مصمم است و تحت هیچ فشار و تحریمی پای میز مذاکره با موضوع جدید و فرا برجامی نمی‌نشیند. کما اینکه آنها از غنی سازی ایران نگران بودند و پیشنهاد مذاکره و توافق با ما را مطرح کردند.

تامین منافع ملی خط قرمز ایران برای پذیرش درخواست میانجی‌گران

وی معتقد است: رئیس‌جمهور فرانسه و یا نخست وزیر ژاپن یا هر مقام کشور دیگری برای میانجیگری بین ایران و آمریکا نباید درخواست بیهوده‌ای را مطرح کنند، ایران آنچه عملی و در راستای منافع ملی باشد را می‌پذیرد اما متاسفانه در طول یکسال گذشته اروپایی‌ها وقت کُشی کردند از این رو جمهوری اسلامی خویشتن داری بیش از این را لازم ندانست و طبق برجام گام‌هایی جدیدی را برداشت.

جعفرزاده ایمن آبادی، تصریح کرد: گفتار درمانی نمی‌تواند دیگر مشکلات برجام را حل کند، اروپایی‌ها باید کار عملی انجام دهند و به نظر تعلل اتحادیه اروپا عامل افزایش تنش و جسورتر شدن ترامپ شده هرچند به ما هم ثابت کرد که اروپایی‌ها ستون قابل تکیه‌ای نیستند.

آمریکا برای حضور در دور جدید مذاکرات باید همه توافقات را به به مرحله اول بازگردند

وی افزود: ما برای مذاکره و گفت وگو هیچ مشکلی نداریم اما تامین حقوق ملت ایران شرط آن است، آمریکا از گفت‌وگو و توافق خارج شده و برای حضور در دور جدید مذاکرات باید همه توافقات را به به مرحله اول بازگردند.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در گام اول به خوبی عمل کرد، در گام دوم و گام های بعدی اقتضایی تصمیم می‌گیرد لذا با توجه به شرایط و امکانات روزی تصمیم به مذاکره به آمریکا گرفت و امروز تصمیم به کاهش تعهدات گرفته است است، در گام سوم هم با توجه به شرایط تصمیم خواهد گرفت.