یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ‌اگر اروپا بخواهد ایران در چارچوب برجام باقی بماند تنها راهش اجرای تعهدات است چون در غیر این صورت دلیلی برای ادامه راه آن هم به صورت یک طرفه از سوی ایران وجود ندارد.

بروجردی: تاوان ضعف اروپا در برابر آمریکا را ما نباید بدهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برداشتن گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجرای تصمیمات خود در ارتباط با برجام بسیار جدی است. توافق برجام دو جانبه و دو طرفه بود که بعد از خروج آمریکا انتظار می‌رفت که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند آنچه تاکنون اروپا نشان داده نمایش ضعیف تمام عیار اروپا در برابر فشارهای آمریکا بوده است. دلیلی هم ندارد که تاوان ضعف اروپا در برابر آمریکا را بدهیم.

وی افزود: اگر اروپایی‌ها توان اجرای تعهدات خود را ندارند دیگر موضوعیت ندارند که بگویند ایران در برجام بماند و خارج نشود. انتظار ما از کشورهای دوست خود همچون روسیه و چین این است که حداکثر فشار خود را به اروپا بیاورند تا به تعهداتشان عمل کنند. البته که اگر اروپایی‌ها به طور کامل بتوانند تعهدات برجام را اجرایی کنند بازگشت به تعهدات برجام توسط ایران کار مشکلی نخواهد بود.

بروجردی در پایان گفت: بر این اساس اگر اروپا بخواهد که ایران در چارچوب برجام بماند تنها راه پیش رو اجرای تعهدات است در غیر این صورت دلیلی برای ادامه راه به صورت یک جانبه از سوی ایران وجود نخواهد داشت.