فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برای اصلاح‌طلبان امروز مسأله حقوق زنان اهمیت بیشتری دارد به این دلیل که آنها با این گروه سروکار بیشتری دارند چون باید از آنها رای بگیرند و کسب مشروعیت کنند.

فیاض زاهد: اصلاح‌طلبان از باورهای تئوریک‌شان عدول کردند و آنها را پنهان می کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فیاض زاهد در گفتگو با نشریه مثلث گفت: اصلاح‌طلبان گرفتار یک تعارض درونی هستند. ساختار سیاسی، اصلاح‌طلبان را وادار کرده که در جاهایی ریاکاری کنند. اصلاح‌طلبان امروز نسبت به باورهای تئوریک‌شان عدول کرده‌اند ولی چون احساس می‌کنند اگر آنها را به زبان بیاورند، ساختار، تحمل و ظرفیت درک آنها را ندارد، تلاش می‌کنند آن را پنهان کنند اما سبک‌های زندگی برایشان اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: برای اصلاح‌طلبان امروز مسأله حقوق زنان اهمیت بیشتری دارد به این دلیل که آنها با این گروه سروکار بیشتری دارند چون باید از آنها رای بگیرند و کسب مشروعیت کنند. مسأله حقوق بشر برای آنها جدی‌تر از اصول‌گرایان مطرح است و تبدیل به یک گفتمان جدی شده. مسأله محیط‌زیست، مسأله مهم‌تری است؛ اما آیا اصلاح‌طلبان واجد همه ویژگی‌های این‌جوری هستند؟   می‌خواهم بگویم آنها رابطه نزدیک‌تری با این مفاهیم دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در ارتباط با جامعه جهانی هم از ارتباط بیشتر استقبال می‌کنند و  بر این باور هستند که پیشرفت هیچ کشوری در دنیای امروز بدون ارتباط بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ممکن نیست. علی‌رغم همه این مباحث که درباره این جنبش‌ها مطرح می‌کنیم، تراست‌ها و کارتل‌ها و کمپانی‌های بزرگ هم دارند ماهیت جدیدی از خود نشان می‌دهند. بسیاری از اینها در بحث رسالت اجتماعی  به‌دلیل همین تغییرات مجبور شده‌اند بگویند که ما یک شرکت نفتی هستیم ولی نسبت به محیط‌زیست هم رسالت داریم.