فعال اصلاح‌طلب با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون مشارکت مشروط اصلاحات در انتخابات به انتقاد از این طرح پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد علی وکیلی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس و مدیر مسئول روزنامه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جریان اصلاح طلب یک طیف است و فرد خاصی را به عنوان سخنگو نداشته و موضع یک شخص را نمی‌توان موضع کل جریان اصلاح طلب دانست.

وکیلی با بیان اینکه رویکرد اصلاح طلبان همواره صندوق رای بوده است، افزود: در هیچ شرایطی این جریان  و اشخاصی که در این طیف قرار گرفته با صندوق رای قهر نکرده و شرطی هم  برای آن نخواهد گذاشت چراکه ماهیت اصلاحات به همراهی با صندوق رای است. 

مدیر مسئول روزنامه ابتکار از لزوم تمکین همه شخصیت های اصلاح طلب به صندوق رای سخن به میان آورد و اظهار داشت: تمکین اصلاح‌طلبان به صندوق رای علی رغم مساعد نبودن شرایط حاکم و رقابت نابرابری با رقیب داشت باشد, الزامی است و اصلاح طلبی در مسیر حفظ حقوق ملت هیچ روزنه و دریچه کوچکی را نخواهد بست. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تایید طرح مشارکت مشروط توسط رئیس دولت اصلاحات را بعید دانست و خاطرنشان کرد: رئیس دولت اصلاحات که در مجلس هفتم و شرایط ویژه آن دوران در انتخابات شرکت می کند و تتنگنا و محدودیت ها را بهانه عدم مشارکت نمی‌کند؛ حتما شرایط فعلی را مساعد تر و بهتر برای مشارکت خواهد دانست و از دوستان خودش نیز دعوت به شرکت خواهد کرد. 

وکیلی ادامه داد: ما نهادی مثل شورای عالی سیاست گذاری و نمادی مثل رئیس دولت اصلاحات را داریم که تصمیم گیری‌ها براساس نتیجه‌گیری های شورای عالی خواهد بود و هیچ فردی به نام جریان اصلاح طلب مسیری خلاف گفتمان این جریان را نمی‌تواند انتخاب کند چرا که گفتمان اصلاحات، تمکین به صندوق رای است.