عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید اظهارات پمپئو وزیر خارجه در راستای استراتژی فرار رو به جلو و انتقال بحران به سایرین قلمداد می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده پیشنهاد سفر به تهرانش پذیرفته نشده است، گفت: وزیر خارجه آمریکا این سفر را با حضور ظریف در نیویورک مقایسه می کند این در حالی است که سفر وزیر امور خارجه ایران به سازمان ملل  انجام می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه سازمان ملل مرکزی بین المللی است، ادامه داد: در واقع سازمان ملل اجتماعی از کشورهای عضو نظام بین المللی است که مقر آن صرفا در پهنه جغرافیایی در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، بنابراین سفر هر وزیر خارجه به سازمان ملل به منزله سفر به آمریکا محسوب نمی شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: حرف پمپئو برای سفر به تهران و مقایسه آن با حضور ظریف در نیویورک عوامانه و غیر قابل مقایسه است.

وی اظهار داشت: این ادعا و صحبت ها در واقع بخشی از جنگ روانی برای فرار رو به جلو است، آمریکایی ها از یک طرف ادعای مذاکره و سفر به تهران را می کنند و برای حل و فصل مناقشات فی مابین از طریق مذاکره را پیشنهاد می دهند، اما این ظاهر کار است در عمل رفتار آنها متفاوت است.

نوریان در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رفتارهای خصمانه آمریکا گفت: آنها در عمل تحریم ها را برگرداندند، یک طرفه از برجام خارج شدند، به تعهداتشان در برجام عمل نکردند و تمام مقررات و رژیم های حقوقی، امنیتی و بین المللی را نقض می کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: از سوی دیگر از تمام التهابات امنیتی، شورش ها، بی نظمی امنیتی منطقه و از گروه های تکفیری حمایت می کنند، حتی شاهد هستیم از کشورهای ناقض حقوق بشر و قاتل کودک مانند سعود و نیز کشتار مردم بیگناه در یمن حمایت کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: اقدامات آمریکا با این ادعاهایشان در تناقض آشکار است و اظهارات پمپئو وزیر خارجه  نیز در راستای استراتژی فرار رو به جلو و انتقال بحران به سایرین قلمداد می شود، هیچ خیر و رفتار صادقانه ای در آن وجود ندارد.