رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه با گفت‌گوهای ذلت‌بار نمی‌توان به‌جایی رسید گفت: تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نشان‌گر دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران است و دست چدنی آمریکا را رو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا حاجی بابایی ظهر امروز در آئین اختتامیه سومین جشنواره دین و رسانه اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دو خط موازی به نام تفکر انقلابی و لیبرالی در کشور وجود داشته که گاه تفکر انقلابی بر لیبرالی برتری داشته نظیر ایثار و گذشتی که در هشت سال دفاع مقدس رخ داد و گاه تفکر لیبرالی در جامعه مطرح بوده است.

وی با مقایسه نوع نگاه این دو تفکر با یکدیگر گفت: در تفکر انقلابی اگر دست‌درازی مسئولی به بیت‌المال حتی به‌اندازه یک ریال رو می‌شد از شرمندگی تا مدت‌ها سر بلند نمی‌کرد در حالی‌که صاحبان تفکر لیبرالی، سوءاستفاده‌های میلیاردی از بیت‌المال را حق خود می‌دانند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقابل این دو تفکر تا روز قیامت ادامه دارد، افزود: پایین کشیدن پهپاد آمریکایی محصول تفکر انقلابی با تکیه بر توانایی‌های داخلی و تقویت بنیه دفاعی بود در حالی‌ که آمریکا از انجام این کار در مورد پهپاد ایرانی عاجز است.

حاجی بابایی تصریح کرد: تلاش برای برقراری عدالت در کشور حاصل تفکر انقلابی است اما اختلاس، محصول اقتصاد لیبرالیسم است که تفاوت قابل‌ ملاحظه دستمزدها و له شدن طبقات ضعیف از نظر آن ایرادی ندارد.

وی بیان کرد: در اقتصاد اسلامی حتی اگر یک نفر گرسنه مانده یا ریالی کمتر از حق قانونی خود دریافت کند مسئول هستیم در حالی‌ که لیبرالیسم با این مفاهیم بیگانه است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: وقتی پهپاد آمریکایی شکار شد حتی ضد انقلاب هم به این توانایی ایرانی‌ها افتخار کرد و تبریک گفت، اما جای سئوال است که چرا در داخل کشور هیچ فردی، این حرکت‌ و سایر حرکت‌های انقلابی را به روحانیت، خانواده شهدا، رزمندگان و مدافعان حرم تبریک نگفت و تنها با این قشرها از گرانی صحبت شد.

حاجی بابایی تصریح کرد: تفکر لیبرالیسم کاری کرده که همه خیانت‌هایش به پای اسلام، انقلاب و روحانیت گذاشته شود و نقش رسانه این است که این مفاهیم را برای مردم تبیین کند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، مقاومت را از زیرشاخه‌های تفکر انقلابی دانست و افزود: بیشتر افرادی که روزی تصور می‌کردند مقاومت جواب نمی‌دهد، امروز به‌اشتباه بودن باور خود پی برده‌اند زیرا مقاومت ابهت آمریکا را درهم شکسته و متزلزل شدن نرخ دلار مرهون ایستادگی است.

حاجی بابایی با بیان اینکه با گفت‌وگوهای ذلت‌بار نمی‌توان به‌جایی ‌رسید، اعلام کرد: تاریخ سراغ ندارد که وزیر خارجه یک کشور که حکم پیشانی دیپلماسی آن را دارد تحریم کنند در حالی‌ که وزیر امور خارجه ایران از طرف آمریکا تحریم شده و این بالاترین درجه خباثت از نظر سیاسی و روابط بین الملل است.

وی با بیان اینکه تحریم جایگاه وزیر امور خارجه ایران چه ظریف باشد چه هر فرد دیگر، توهین به ملت ایران است، گفت: آمریکا در حالی این کار را کرده که خود را طرفدار مردم ایران می‌داند و این رفتار نشان از دروغ‌گو بودن او دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت خاطرنشان کرد: آن‌ها که صبح تا شب زیر پرچم آمریکا سینه می‌زنند بدانند که آن‌ها هم روزی از او ضربه می‌خورند.

حاجی بابایی اعلام کرد: امروز ایران اسلامی به برکت مقاومت، قدرت نخست منطقه است و هیچ کشوری حتی آمریکا و انگلیس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد و باید ملت ایران به‌ویژه رسانه‌ها هم این موضوع را باور کرده و به جامعه انتقال دهند.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری مفهموم مقاومت هم گفت: وقتی «دوگانه جنگ یا صلح» از طرف رسانه‌ها در جامعه مطرح شد؛ مقام معظم رهبری مفهوم «مقاومت» را مطرح کردند که البته برخی رسانه‌ها آن را به تحمل سختی و محرومیت تعبیر کردند.

حاجی بابایی افزود: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این نگاه، مقاومت را در رونق اقتصادی، روی پای خود ایستادن و افزایش توان دفاعی تعریف کردند نظیر آنچه در به دست آوردن پهباد آمریکایی اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: نمونه مقاومت جمهوری اسلامی، گرفتن کشتی انگلیسی‌ها در خلیج‌فارس مقابل چشم ناوهای آمریکایی به‌تلافی گرفتن کشتی ایران در جبل‌الطارق بود.

حاجی بابایی مطرح کرد: مقاومت یعنی امارات پس از دهه‌های متمادی همراهی با آمریکا به این نتیجه برسد که درگیری در خلیج‌فارس حتی برای چند ساعت، هزاران میلیارد دلار خسارت برای او به دنبال دارد و وزیر دفاع آن برای بهتر شدن روابط به ایران سفر کند.

وی گفت: مقاومت یعنی کشورهای منطقه بدانند تنها ایران است که می‌تواند از آن‌ها حمایت کند نه آمریکا و امروز همه حتی عربستان این را فهمیده و نگاهش به جمهوری اسلامی تغییر یافته است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مطرح کرد: تربیت میلیون‌ها جوان چون شهید «محسن حججی» باوجود هجمه‌های ضد فرهنگی در فضای مجازی، نمونه دیگری از نظریه مقاومت است که در کشور شکل‌گرفته و به برکت همین جوان‌ها، کشتی انقلاب باوجود توفان‌های شدید آرام به‌پیش می‌رود.

حاجی بابایی افزود: دشمن از دی ماه سال گذشته همه توان خود را به‌کار گرفت مردم را به خیابان بکشد، اما نتوانست و هوشیاری، بصیرت و مقاومت مردم همه توطئه‌هایش را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ای در شرایط امروز تصریح کرد: بیش از 250 رسانه خارجی به زبان فارسی بر ضد ما تبلیغ می‌کنند و کار رسانه‌های ما در برابر آن‌ها خیلی سخت است و باید ضمن هماوردی، هم‌افزایی هم داشته و با شناخت محتوا وارد عمل شوند.

حاجی بابایی گفت: برخی خرده می‌گیرند که چرا فلان مسئول کاری نمی‌کند و تصور می‌کنند ما در آزادراه خالی قرار گرفته‌ایم در حالی‌ که داخل این آزادراه، رفت و آمد بسیاری انجام می‌شود و حرکت به این سادگی‌ها هم نیست.

وی با بیان اینکه کار در مسیر انقلاب تمامی ندارد، افزود: هر چه ما تلاش خود را افزایش دهیم؛ دشمن هم فعالیت خود را بیشتر می‌کند؛ بنابراین همواره باید پر انرژی در این مسیر ایستاد.