رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد که هنوز زمان دیدار با وزیر امور خارجه ایران فرا نرسیده است.

ترامپ:هنوز زمان دیدار با ظریف نشده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به حضور محمد جواد ظریف در نشست جی 7، اعلام کرد که هنوز زود است که با وزیر خارجه ایران دیدار کند. 

ترامپ با اشاره به اینکه از سفر اعلام نشده ظریف به فرانسه آگاه بوده گفت: به ماکرون گفتم این کار (دعوت از ظریف برای حضور در جی 7) را انجام بده. 

ترامپ در ادامه عنوان داشت که به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست.  

رئیس جمهور آمریکا در ادامه عنوان داشت که مذاکرات تجاری واشنگتن-پکن به زودی آغاز می شود

این در حالیست که صبح امروز  مقام‌های فرانسوی اعلام کردند «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه شخصا دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش را از دعوت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به «بیاریتز» مطلع کرده بود و این اقدام «در توافق و هماهنگی کامل با ایالات متحده» انجام شد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه خبر داد که تصمیم برای دعوت از ظریف «در توافق با ایالات متحده و در هماهنگی کامل» انجام شد.یک مقام دفتر مکرون دیدار ظریف وزیر خارجه ایران با مکرون و سایر مقام‌های ارشد فرانسوی در شهر «بیاریتز» را «مثبت» ارزیابی کرد. بیاریتز در حال حاضر شاهد برگزاری نشست سران گروه هفت است.

 

در همین حال، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام فرانسوی نوشت پیش از آنکه نشست سران گروه هفت روز دوشنبه به پایان برسد، چندین جلسه دیگر درباره برنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.

مکرون روز یکشنبه گفته بود که رهبران گروه هفت در مورد اقدام مشترک در قبال ایران توافق کرده‌اند. وی اظهار داشت که هدف از این اقدام مشترک کاهش تنش‌ها و مذاکره جدید با تهران است. اما ترامپ گفته‌های مکرون را رد کرد.