رئیس‌جمهور گفت: مسئولان ما باید با ابتکار جدید بتوانند مشکلاتی که برای ما پیش آمده را تبدیل به فرصت کنند و این کار امکان‌پذیر است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی عنوان کرد: بسیار خوشحالم در هفته دولت در خدمت مدیران ارشد هستم و طبق نظر مردم و اظهارنظر آنها برخی از همکارانمان مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: اساسا این جشنواره برای این است که دولت و کارمندان ما به خلق و خوی و صبر شهید رجایی نزدیک شوند. شهیدان رجایی و باهنر به عنوان مدیران ارشد، خدوم، متواضع، پرتلاش و مخلص بودند و هر کجا اخلاص و خدمت کنار هم قرار گیرد، موجب افتخار است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: البته شرایط امروز کشور توأم با سختی و مشکلاتی است که از سوی بدخواهان و دشمنان این ملت به ما تحمیل شده است اما در عین حال در دوران شهیدان رجایی و باهنر هم شرایط بسیار سختی داشتیم. در آن شرایطی که دشمن به سرزمین ما تجاوز کرده بود جنگی را تحمیل کرده بود و مزدوران و منافقان به جان مردم افتاده بودند و مردم بی‌گناه و مدیران خدوم را به شهادت می‌رساندند، روزهای سختی داشتیم و توطئه‌های فراوانی علیه مردم تحمیل شده بود.

روحانی با اشاره به اینکه سال ۵۸ سال سختی برای استقرار نظام بود، یادآور شد: سال ۵۹ که اوج خدمات این عزیزان بود، انواع توطئه‌ها از حمله هوایی و تجاوز به طبس را در آغاز سال ۵۹ داشتیم تا کودتایی که دشمنان طراحی کردند در کشور و تجاوز عراق به ایران در کنار هم قرار گرفته بود و یک شکافی هم میان مسئولان اجرایی و مقننه و قضایی آن زمان بوجود آمده بود. در آن زمان شما می‌بینید فاصله بین رئیس‌جمهور آن زمان با نخست وزیر و مردم بوجود آمده بود و مشکلات فراوانی را پیش روی مردم قرار داده بود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: با همه این مشکلات مردم ما مقاومت کردند و صبر پیشه کردند و امام را تنها نگذاشتند و در دفاع مقدس حاضر شدند و از آن مقطع عبور کردیم امروز جنس مشکلات متفاوت است. مشکل اقتصادی داریم و جنگ اقتصادی و روانی و سیاسی به ما تحمیل شده و باید این جنگ را با پیروزی و فتح ملت ایران تمام کنیم این کار نه تنها شدنی است بلکه با وعده خدا حتمی است.

روحانی با بیان اینکه ما می‌توانیم با وحدت و مقاومت و با ابتکارات جدید از پس این کار برآییم، خاطرنشان کرد: شاید اداره کشور امروز با سیاق سال‌های قبل کمی متفادت باشد. مسئولان ما باید با ابتکار جدید بتوانند مشکلاتی که برای ما پیش آمده را تبدیل به فرصت کنند و این کار امکان‌پذیر است.

وی عنوان کرد: امروز نامه‌ای از وزیر نیرو دریافت کردیم طرحی برای برگزاری برنامه‌های وزارتخانه‌اش با ویدئو کنفرانس فراهم کرده این کار صرفه‌جویی‌هایی را ایجاد می‌کند. او ابلاغ کرده همه وزاتخانه‌ها از این شیوه‌ها استفاده کنند. مهم است در این شرایط هزینه‌ها را کاهش دهیم و به خدمات بیفزاییم مردم وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنند باید با روی گشاده مواجه شوند باید باور کنیم خادم مردم هستم تا خود را رئیس می‌دانیم نمی‌توانیم به مردم با چهره گشاده برخورد کنیم.

ادامه دارد...