​وزیر امور خارجه کوبا بر حمایت کشورش از ایران در مقابل تحریم‌ها تاکید کرد و گفت: اتحاد میان ایران و کوبا برای مقابله با اقدامات متجاوزانه آمریکا ضروری است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کوبا، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا پس از دیدار با سفیر ایران در این کشور در توئیتر خود نوشت: ایران کشور دوست ماست و اتحاد میان ایران و کوبا برای مقابله با اقدامات متجاوزانه آمریکا ضروری است. ما از ایران در مقابل چنین اقداماتی حمایت می‌کنیم.

برونو رودریگز در ادامه افزود: دو طرف در این دیدار بر تقویت روابط دیپلماتیک دوجانبه که قدمتی چهل ساله دارد، تاکید کردند.

مقام‌های کوبا و ایران تاکنون بارها تحریم‌های یکجانبه آمریکا، تهدید به بی‌ثبات کردن کشورها و سرنگونی دولت‌ها با استفاده از اعمال فشار را محکوم کرده‌اند. همچنین کارشناسان معتقدند که آمریکا از تحریم‌های اقتصادی به منظور دستیابی به اهداف سیاسی استفاده میکند.

 

مجازات تاجر ترکیه‌ای به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران

 

وزارت دادگستری آمریکا یک تاجر ترکیه‌ای را به اتهام دور زدن تحریم‌های علیه ایران به حبس محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، وزارت دادگستری آمریکا یک تاجر اهل ترکیه را به بهانه دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به مجازات حبس محکوم کرد.

بر اساس این بیانیه، این تاجر ترکیه‌ای به اتهام ارسال تجهیزات دریایی از آمریکا به ایران در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به ۲۷ ماه زندان محکوم شده است.