​رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در برخورد با مفاسد هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه شورای اداری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در قوه قضاییه تسریع در روند دادرسی و رسیدگی با دقت به پرونده‌ها است، اظهار کرد: اطاله دادرسی از آفات پرونده‌ها در قوه قضائیه است.

وی با بیان این‌که طولانی شدن پرونده موجب مردن پرونده می‌شود، افزود: احیای پرونده‌ای که بمیرد کار سختی است، از این جهت که ادله قرائن و شواهد از بین می‌رود.

این مسئول افزود: قوه قضاییه با تامین نیروی انسانی، تامین تجهیزات، قضات باتجربه و با کار جهادی دنبال این است که اطاله دادرسی را از بین ببرد و در سرعت مناسب به پرونده‌ها رسیدگی کند.

بهرامی با بیان این‌که برخورد با مفاسد اقتصادی، از گذشته جدی بوده اما در دوره جدید با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، یادآور شد: همه مردم جدیت و تاثیر مبارزه با مفاسد را می‌بینند که این امر سبب ایجاد رضایت نسبی شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این‌که موضوع مهم این است که قوه قضاییه اراده جدی در برخورد با مفاسد را داشته باشد تا فرمان مقام معظم رهبری که یک دهه از آن می‌گذرد به منصه‌ ظهور برسد، افزود: به فضل خدا قوه قضائیه با جدیت وارد این موضوع شده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که خط قرمزی در مبارزه با مفاسد وجود ندارد، یادآور شد: با هر شخص مفسدی بدون رودربایستی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بنا به تاکید قرآن نباید در زمین مفسده باشد، افزود: اگر فساد از زمین رفت، برکت و رحمت الهی شامل زمینیان می‌شود.

بهرامی با بیان این‌که در یک بررسی کلی دو جور متهم پرونده موادمخدر داریم که یک سری عمده و یک سری جزئی است، گفت: در مسائل جزئی ممکن است یک مقدار با عنایت بیشتر به واسطه تنبیهی که در فرد ایجاد می‌شود، وجود داشته باشد اما در رابطه با مفاسد مهم این‌گونه نیست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این‌که متاسفانه دنیا امروز همکاری لازم با کشورمان را ندارد، گفت: اگر چنانچه کشورهای همسایه همکاری خوبی با ایران داشته باشند، به نتایج خوبی خواهیم رسید؛ در عین حال همه دنیا معترف هستند که ایران بیشترین تلاش را هم در جهت کشف موادمخدر و هم در برخورد با قاچاقچیان دارد.

این مسئول با بیان اینکه والدین باید همکاری لازم در زمینه مبارزه با موادمخدر را داشته باشند، افزود: اگر جوانان ما به این باور برسند که موادمخدر بیچاره‌کننده است، قطعاً به سمت این مواد نخواهند رفت.

وی با اشاره به مطالبه مردم و مسئولان خرم‌دره، مبنی بر ساخت ساختمان پزشکی قانونی و ثبت اسناد در این شهرستان، عنوان کرد: در این زمینه باید از کمک خیرین نیز بهره گرفته شود.