جناح رقیب دولت می‌خواهد یک بار دیگر جایگاه‌های انتخابی را به هر روش ممکن ولو مشارکت حداقلی مردم به خودشان بازگرداند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش کاوش؛ معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از گسترش تخریب‌های دولت در تریبون‌های رسمی از جمله رسانه ملی به کاوش گفت: جناح رقیب دولت برنامه‌های تخریبی خود را به اسم نقد و انتقادپذیری انجام می‌دهد اما مهمترین هدفش پس گرفتن انتخابات‌ از اصلاح‌طلبان است و می‌خواهند یک بار دیگر جایگاه‌های انتخابی را به هر روش ممکن ولو مشارکت حداقلی مردم به سمت خود بازگردانند.

معصومه ابتکار تلاش اصولگرایان برای تخریب همه‌جانبه دولت را از حیث گسترش بی‌اعتمادی به مجموعه نظام بررسی کرد و گفت: آقای رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده‌اند کسی با تخریب دولت به فراز نمی‌رود و جایگاهش قوی نمی‌شود. مردم بارها در انتخابات‌های مختلف نظر و سلیقه خودشان را نسبت  به تفکر و خط مشی جریان‌های سیاسی اعلام کرده‌اند و اگر هم در برهه‌هایی بی‌تفاوت شده‌‌اند به خاطر سنگ‌اندازی‌ها و مانع‌تراشی‌های جریان رقیب بوده که این مسئله دامن خودشان را گرفته است. تخریب دولت جامعه رأی اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفندماه امسال را افزایش نمی‌دهد.

او رفتار غیراخلاقی و غرض‌ورزانه مخالفان دولت را ناشی از منافع باندی و جریانی و غیرملی آنان عنوان و تصریح کرد: اقدامات منفی جناح مقابل اصلاح‌طلبان به قیمت ناامیدی مردم نسبت به انتخابات‌ها تمام خواهد شد. تجربه نشان داده وقتی مردم نسبت به صندوق‌های رأی رویگردان شوند آمار مشارکت انتخاباتی حداقل در شهرهایی مانند تهران همانند ادوار هفتم و هشتم مجلس به 30 تا 40درصد مشارکت تقلیل پیدا می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جناح رقیب دولت با نقدها و تخریب‌ها خواهد توانست بدنه اجتماعی حامیان دولت را سمت خود بیاورد و شانس رأی این جریان سیاسی را افزایش دهد یا خیر، تصریح کرد: اصولگرایان از نقد دولت نمی‌توانند نمدی برای سر خودشان درست کنند. پیروزی آنها در انتخابات مستقل از جامعه رأی اصلاح‌طلبان است. جناح رقیب دولت تا زمانی که شعارهای خودش را منطبق با خواست اکثریت مردم در حمایت از حقوق شهروندی و رعایت حقوق آنان نسازد، نمی‌تواند نسبت به پیروزی واقعی در انتخابات امیدوار باشد.

ابتکار افزود: اکثریت مردم در بهترین حالت اقبالی بیشتر از انتخابات‌های سال92، 94 و 96 به مجموعه اصولگرایان نخواهند داشت و اگر هم نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان و دولت اعتدالی منتقد باشند، سبد رأی خودشان را تقدیم جناح رقیب نخواهند کرد. آنها حداکثر در انتخابات شرکت نمی‌کنند و اصولگرایان باید بدانند دود مشارکت حداقلی در کشور به چشم خودشان نیز خواهد رفت و مقبولیت نظام سیاسی کشور را در برهه حساس فشارهای بین‌المللی با مخاطرات جدی مواجه می‌سازد.