منابع آگاه کویتی گفتند، موضوع پیوستن این کشور به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در خلیج‌فارس همچنان در دست بررسی است اما ورود نیروهای جدید آمریکایی به کویت، مطرح نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه کویتی گفتند که این کشور موضوع پیوستن کویت به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا را دارد بررسی می‌کند.

چند روز پیش عربستان سعودی و امارات عربی متحده پیوستن خود به این ائتلاف را اعلام کردند؛ ائتلافی که با استقبال کشورها روبه‌رو نشده است.

آمریکا مدعی است این ائتلاف دنبال حمایت از کشتی‌های تجاری با هدف فراهم کردن دریانوردی ایمن برای تضمین آزادی دریانوردی، تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای شرکت‌کننده در آن است که امنیت کشتی‌های حرکت‌کننده در آبراه‌ها را تقویت می‌کند.

منطقه عملیاتی مد نظر ائتلاف آمریکا شامل تنگه هرمز، باب المندب، دریای عمان و خلیج فارس می‌شود.

روزنامه کویتی«القبس» به نقل از منابع مذکور همچنین در خصوص اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اجماع بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس درباره دست داشتن ایران در حمله به آرامکو وجود دارد، نوشت: «کمیته‌های تحقیقات بین‌المللی در حال بررسی هستند و ما منتظر نتایج می‌مانیم و پس از آن موضع خود را درباره عامل این حمله مشخص می‌کنیم».

این منابع درباره احتمال اعزام نیروهای آمریکایی به کویت طبق گفته وزیر دفاع آمریکا نیز گفتند: «تماسی در این خصوص نیست. اعزام نیروهای آمریکایی به کویت مطرح نیست».

القبس درباره احتمال لغو سفر «جابر المبارک» نخست‌وزیر کویت به مصر در ماه آینده به دلیل اوضاع کنونی این کشور نیز تأکید کرد که سفر وی لغو نشده و در موعد مقرر انجام خواهد شد.