​رئیس جمهور پیش از ترک تهران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: وقتی آمریکایی‌ها تمایل ندارند ما در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشته باشیم، ما حتما باید برویم. اینکه آنها تمایل ندارند دلیل بر ضرورت است که در سطوح مختف برویم و حرف بزنیم چرا که دارای دلیل و منطق هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن روحانی پیش از ترک تهران برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: همواره اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی است که نظرات ملت‌ها از جمله ملت بزرگ ایران و همچنین مسائل پیچیده و سختی که منطقه با آن درگیر است، در این نشست‌ها مطرح شود. 

وی ادامه داد: این نشست  امسال اهمیت ویژه‌ای دارد و احساس ما این بود که آمریکا تمایل ندارد هیات‌های ایرانی در سازمان ملل حضور داشته باشند. دلیلش را خود‌ آنها باید توضیح دهند که یا از بیان حق می‌ترسند و یا حق برای آنها تلخ است و یا دلایلی دارند که می‌خواهند در افکار عمومی مردم خودشان تاثیر گذاشته نشود.

روحانی افزود: وقتی آمریکایی‌ها تمایل ندارند، ما حتما باید برویم. اینکه آنها تمایل ندارند دلیل بر ضرورتی است که باید در سطوح مختف برویم و حرف بزنیم چرا که دارای دلیل و منطق هستیم. 

رئیس‌جمهور گفت: در شرایطی به سازمان ملل می‌رویم که‌ آمریکایی‌ها تحریم ظالمانه خود را نسبت به ملت ایران به حدی رسانده‌اند که می‌گویند چیری نمانده که تحریم کنیم. اخیرا مجبور شدند تحریم‌ها را از نو شروع کنند؛ یعنی همان‌هایی که قبلا تحریم کردند را دوباره تحریم می‌کنند.