رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای ما تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) بودند و ولایت پذیری آنها،الگوی ملت ایران در عبور از تمامی برهه‌های سخت است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان پیش از ظهر سه شنبه در صبحگاه مشترک در کارخانه ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و مجاهدت‌های سرداران رشید و رزمندگان آن در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ این انقلاب جاودانه است.

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان ۷۵۰ شهید تقدیم این کشور کرده است، تاکید کرد: شهدای دوران دفاع مقدس به تبعیت از امر ولی فقیه زمان در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند و با رشادت و فداکاری اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این کشور به دست نامردان بیافتد.

پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه ۵۷ شوک بزرگ سیاسی برای آمریکا بود

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه ۵۷ را شوک بزرگ سیاسی برای آمریکا و ابرقدرت‌های جهان توصیف کرد و بیان داشت: در تقسیم کشورهای جهان میان ابرقدرت‌های دنیا کشور ایران یکی از کشورهای سرشار از منابع غنی به شمار می‌آمد که برای آمریکا نقش کلیدی در حفظ قدرتش در دنیا داشت.

وی اضافه کرد: ایران با در اختیار داشتن تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس شاهراه کلیدی در منطقه خاورمیانه بود و برای کشور آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار بود.

پیروزی انقلاب اسلامی تمامی نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد

امیر پوردستان با بیان اینکه ایران با قرار داشتن در یکی از نقاط مهم منطقه خاوریانه مکانی برای کنترل و رصد کشور شوروی بود، تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی تمامی نقشه‌های آمریکا برای استفاده از منابع غنی کشورما و شاهراه‌های کلیدی ما برای دستیابی به دیگر کشورهای منطقه را سد کرد و همین امر آمریکای جنایتکار را بر آن داشت تا  برای دستیابی دیگر بار به این مزیتها از هر تلاش و نقشه ای دریغ نکند.

وی با اشاره به اینکه از سویی صدور انقلاب ایران به منطقه خاورمیانه برای آمریکا و دنیای استکبار بسیار خطرناک بود و آنها تمایل نداشتند مزیت‌های خود در دیگر کشورهای دنیا را نیز از دست دهند، تاکید کرد: از سویی آنها از این امر در هراس بودند که مفاهیمی همانند ولایت فقیه و مردم سالاری دینی و استقلال به دیگر  کشور های جهان نفوذ کند و بر این اساس در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای بر زمین زدن انقلاب و نظام به کار بستند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به لطف خداوند و با رهبری‌های داهیانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دشمنان پس از آن نیز با روش های مختلف ماندن ترور افراد شاخص نظام و مردم، ایحاد نا امنی در استانهای شاخص کشور، منزوی سازی و تحریم نتوانستند هیچ کاری از پیش ببرند و جنگ تحمیلی را پیش کشیدند.

ملت ایران با اتحاد و همدلی توطئه های دشمنان را در هم شکستند

وی بیان داشت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ناگاه درگیر جنگی نابرابر  شدند و در کنار آن دشمن ترور و بمب گذری و ایجاد درگیری در برخی استانها مانند کردستان را نیز ادامه می داد اما ملت ایران با اتحاد و همدلی تمامی این شرایط سخت را پشت سر گذاشتند.

پوردستان با بیان اینکه در آن شرایط سخت به دلیل پاکسازی ارتش بسیاری از فرماندهان ارتش را در اختیار نداشتیم و بسیاری نیز در کردستان درگیر مبارزه با دشمنان و ضدانقلاب بودند، تاکید کرد: در آن شرایط سپاه نیز برای کشف ریشه نا امنی ها و ترورهای شخصیتهای نظام شرایط سختی را پشت سر می گذاشت.

خیال خام صدام در تسخیر سه روز ه ایران هیچ گاه به تحقق نپیوست

وی اضافه کرد: از طرف دیگر دولت بنی صدر خائن سعی در ایجاد وضعیت دو قطبی در کشور را داشت، خوزستان با توجه به منابع غنی خود برای صدام بسیار وسوسه کننده بود اما با وجود همه این توطئه ها خیال خام صدام در تسخیر سه روز ه ایران هیچ گاه به تحقق نپیوست و مجاهدت های مردم این مرزو بوم اجازه داد دشمنان نظام به اهداف خود دست پیدا کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران  گفت: دشمنان به تجهیزات بالای جنگی خود از نفربر، تانک، بالگرد، هواپیمای جنگ و وضعیت اقتصادی خود متکی بودند و فراموش کردند ملتی که فرهنگ عاشورایی را الگوی خود قرار داده است  با تکیه بر ظرفیت های درونی خویش نیز بر تمامی اهداف مادی پیروز خوهد شد.

رزمندگان ما تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) بودند

وی با اشاره به اینکه رزمندگان ما تربیت یافته مکتب امام حسین بودند، گفت: مردم ایران با تکیه بر ولایت پذیری تام خود از پس از انقلاب اسلامی تاکنون تمامی مشکلات را پشت سر گذاشتند و این الگوی ناب فاع مقدس الگوی ملت ایران در گذر از تمامی برهه های سخت خواهد بود .