قالیباف: خدای دفاع مقدس خدای حوزه اقتصاد هم هست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف در جمع رزمندگان و ایثارگران شهرستان گناباد در مهدیه این شهر با بیان اینکه مشکل کشور ما پول نیست؛ بلکه مشکل در باورهایمان است، تاکید کرد: در زمان جنگ حتی دوربین، قطب‌نما، لباس و ... نداشتیم اما با ایمان به خدای متعال به پیروزی رسیدیم، اکنون هم اگر می‌خواهیم با غلبه بر مشکلات به پیروزی برسیم باید به خدا اعتماد و ایمان داشته باشیم.

وی کار جهادی را کاری بی نیاز به پول و اختیار دانست و گفت: باید همه دست و به دست هم دهیم و جوان‌ها را رها نکنیم؛ زیرا آنها بزرگترین فرصت برای ما هستند.

قالیباف اظهار کرد: دوران دفاع مقدس به ما نشان داد که وقتی اراده‌ و اخلاص در کار باشد، موفقیت حتمی است و عده و عدد مهم نیست؛ همان طور که در قرآن کریم آمده است: «...کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً...» و «..کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً...».

وی افزود: وقتی در اقتصاد به هر اسمی نزول وارد شود، اقتصاد درست نمی‌شود؛ چون ربا جنگ با خدا است و هر کسی با خدا بجنگد، قطعا شکست می‌خورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت، هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت های رزمندگان اسلام، شهدای گرانقدر و امام راحل (ره) دانست و گفت: وقتی به چهره رزمندگان نگاه می‌کنیم و یا به گلزار شهدا می‌رویم، یاد مردانگی‌ها و صفا و صمیمت‌ها می‌افتیم.

قالیباف با اشاره به احادیث، روایات و سنت‌های الهی در نصرت و پیروزی کسانی که در مسیر خدا گام برداشتند، تصریح کرد: سرچشمه انقلاب اسلامی ریشه در همان فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، نهضت امام حسین(ع)، عاشورا و غدیر دارد.

وی خطاب به رزمندگان گفت: شما که در جبهه‌ها ایستاده‌اید باید امروز به درستی فرهنگ دوران دفاع مقدس را برای نسل بعدی روایت کنید و نیازی نیست که این روایت‌ها، اغراق‌آمیز و با تحریف باشد؛ بلکه باید همان واقعیت‌ها را بگوییم.

قالیباف ادامه داد: اگر واقعیت‌ها را دقیق بگوییم، هیچ فرقی بین خدایی که حضرت موسی را از نیل عبور داد با خدایی که ما را از خرمشهر از دست رفته و شلمچه و ... عبور داد، نیست و امروز هم باید به همان خدا اعتماد کرد.

وی افزود: در روزهای اول دفاع مقدس هیچ چیزی نداشتیم؛ اما امروز موشک‌های ما چندهزار کیلومتر برد دارند و نقطه‌زن هم هستند.

قالیباف با اشاره به زدن پهپاد آمریکایی، گفت: مهمتر از تکنولوژی، شجاعتی است که باعث می شود آمریکا را هدف قرار دهیم، چون شهامت زدن مهمتر از داشتن تجهیزات هست و چه بسا کشورهای دیگری هم این تجهیزات را داشته باشند ولی آمریکا را نزنند.

وی با بیان اینکه خدا به برکت شهدا همه چیز به ما داده است، تصریح کرد: امروز در سراسر جهان مسلمین عزت پیدا کرده‌اند و رزمندگان ما از شبه قاره هند تا نقطه صفر مرزی رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: باید با افتخار سر را بالا بگیریم و به گذشته خود افتخار کنیم و باورمان شود هروقت خالصانه، مجاهدانه و با وحدت و پیش قراولی جوان ها حرکت کنیم، پیروزی حتمی است؛ چراکه سنت الهی این است که در مسیر حق حرکت کردن همراه با پیروزی است.

وی افزود: خدا در سوره احزاب می‌گوید اینقدر فشارها را سنگین می‌کنم که صف منافقین و کفار از صف مومنان جدا شود و وقتی جدا شدند، پیروزی حتمی است.