یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که رئیس جمهور در سفر به نیویورک توانست جلوی شکل گیری اجماعی که آمریکا و به ویژه اروپایی‌ها را که قصد داشتند علیه ایران تشکیل دهند بگیرد و این پیام را به جهان برساند که تحریم ابزار کارآمدی برای به زانو درآوردن ایرانیان نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن ارزیابی سفر رئیس جمهور به نیویورک، بیان کرد: رئیس جمهور در سفر به نیویورک توانست اجماعی را که آمریکا و به ویژه اروپایی ها قصد داشتند علیه ایران تشکیل دهند بشکند. رئیس جمهور در این سفر با دیپلماسی قوی توانست جلوی شکل گیری این اتفاق را بگیرد. این سفر دستاوردهای خوبی داشت اما می‌توانست از این بهتر نیز باشد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش سران اروپایی برای دیدار رئیس جمهور با ترامپ، اظهار کرد: امروز شرایط ترامپ در حوزه داخلی مناسب نیست و عده‌ای با جدیت بحث استیضاح او را دنبال می‌کنند و بر تعداد آنها نیز افزوده شده است. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ترامپ در تلاش است تا موفقیت‌هایی را در حوزه سیاست خارجی و به ویژه در رابطه با ایران کسب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: قطعا ترامپ با ناکامی سیاست‌های تبلیغاتی خود عقب نشینی نمی‌کند و قطعا قدم جدی‌تری برخواهد داشت. اینکه فکر کنیم دشمن عقب نشینی می‌کند اشتباه است و باید با نظارت سیاست های دقیقی اتخاذ شود.

وی در ادامه با اشاره به ناکارآمد شدن ابزار تحریم، تاکید کرد: ایران با مقاومت خود در سال‌های اخیر نشان داد، دیگر ابزار تحریم ناکار آمد شده است. ایران توانسته در بخش اقتصاد و ارتباطات اقتصادی خود جایگزین های مناسبی پیدا کند. هنوز هم راه طولانی در پیش است و برای نهایی شدن اهداف اقتصادی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در افزود: مقاومت مردم ایران به جهان نشان داد که تحریم ابزار کارآمدی برای به زانو درآوردن ایرانیان نیست. شاید تحریم در سال‌های گذشته خسارت و آسیب‌هایی را به کشور وارد کرده باشد اما امروز با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده دیگر تحریم کارآمدی خود را از دست داده است.