​سخنگوی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه مدتی است کار خود را شروع کرده و ممکن است در حوزه هایی نسبت به او انتقاداتی داشته باشیم،‌گفت: به رغم اینها عملکرد و اقدامات دستگاه قضایی در ماه های گذشته مورد استقبال مردم قرار گرفته و جامعه را نسبت به اراده مبارزه با فساد امیدوار کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«شهاب الدین طباطبایی» عصر دوشنبه در نشست  «نقش سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی در مدیریت بحران اقتصادی» که در دفتر مرکزی حزب ندای ایرانیان برگزار شد، اظهار داشت: اجماع در درک مسائل از جمله مشکلات ما در حد کلان است، هرچند این اواخر همه به این جمع بندی رسیده اند که مشکل داریم ولی تا پیش از این در خصوص اینکه ما در برنامه ریزی و مدیریت کلان مشکل داریم اجماعی وجود نداشت.

وی افزود: هنوز هم موضوعاتی در کشور وجود دارد که باید برای حل و عبور از آن به درک مشترک و اجماع برسیم. این موضوع جدا از تحریم ها و مشکلات بین المللی ماست و ربطی به مسئله اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی هم ندارد.

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر در اینکه در کشور مشکل داریم کسی تردید ندارد، خاطرنشان کرد: سال ۹۳ میزان امیدواری مردم به آینده در یک نظرسنجی ۶۴ درصد بود که بر مبنای نظرسنجی دیگری که توسط همان موسسه قبلی صورت گرفت، بعد از تحریم ها این امیدواری مقداری  کاهش پیدا کرد. اما اتفاقات مثبتی از درون حوادث مختلف رخ نمود که ما را نسبت به آینده و حضور سرمایه های اجتماعی امیدوار کرد.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان یادآور شد: در زلزله و سیل سال ۹۷ و ۹۸ قبل از اینکه دولت و حاکمیت وارد عمل شوند مردم در کنار هم قرار گرفتند و به هم کمک کردند. چرا مردم در چنین مواقعی همه را غافلگیر می کنند و پای کار هستند؟ این به آن معناست که آینده ای وجود دارد که با هم باید آن را بسازیم.

وی ادامه داد: نظرم این است که باید تقسیم کار صورت گیرد، قبل از اینکه از نا امیدی حرف بزنیم به این بیاندیشیم که هر کدام از ما چه کاری می توانیم انجام دهیم. اگر یک مقام دولتی یا حکومتی کار و اقدام مثبتی انجام داد، چند نفر حاضر می شود که درباره آن کار خوب حرف بزند یا مطلب بنویسد؟ به نظرم خیلی کم. حال اگر یکی از مدیران اقدام منفی انجام داد بدون اینکه از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند، تمام رسانه ها آن را در بوق و کرنا می کنند و همه یک دست منقد و اپوزیسیون می شوند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نمی توان مردم را مقصر مشکلات دانست و مانع بیان عقیده آنها در شبکه های اجتماعی شد، اظهار داشت: ولی هر کدام از ما چه میزان در صدور جو نا امیدی و بی اعتماد کردن جامعه نسبت به مسئولان نقش داریم؟

طباطبایی افزود: روسیه دو سه سال بعد از انقلاب اکتبر در وحشتناک ترین شرایط بود به طوری که نان با ارزش ترین غذای سفره ها شد و استالین استفاده از کلمات قحطی و نان در اخبار و کتب را ممنوع کرده بود. در حالی که شرایط ما هرگز به آن صورت نبوده است.

وی با بیان اینکه یاد بگیریم نسبت به رقیب خود هم منصف باشیم، خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه جدید مدت کوتاهی است کار خود را شروع کرده است، ممکن است در حوزه های سیاسی و جناحی نسبت به او انتقاداتی داشته باشیم ولی عملکرد و اقدامات دستگاه قضایی در ماه های گذشته مورد استقبال مردم قرار گرفته و جامعه را نسبت به اراده مبارزه با فساد امیدوار کرده است.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: از این جهت است که می گویم کار خوب را باید مورد تقدیر قرار داد و مدیر با انگیزه و مصمم را به طریق ممکن و لازم تشویق کنیم. حتی اگر رقیب سیاسی ما باشد. از طرفی هم بدون اطمینان و تحقیق جو نا امیدی و بی اعتمادی را در جامعه حاکم نکنیم. اینجاست که نقش رسانه ها در عرصه سیاسی هویدا می شود.