رئیس جمهور کشورمان با همتای روس خود در ایروان ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در ایروان ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس جمهور به دعوت رسمی نخست وزیر ارمنستان و برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی ایران  شب گذشته وارد ارمنستان شده بود.
همچنین رئیس‌جمهور کشورمان و نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.  رحسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.  همچنین پیش از این رئیس‌جمهور، شب گذشته و در جریان سفر به ارمنستان برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا، با آرمن سر کیسیان رئیس جمهور ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
گفتنی است حسن روحانی در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: بسیار خوشحالم که فرصت تاریخی حضور در اجلاس بزرگ سران اتحادیه اقتصادی اورآسیا در شهر زیبا و تاریخی ایروان، همزمان با مهیا شدن مقدمات اجرای موافقت‌نامه موقت ترتیبات تجاری جمهوری اسلامی ایران با این اتحادیه، فراهم گردید. لازم می‌دانم از جناب آقای پاشینیان، نخست‌وزیر محترم جمهوری ارمنستان برای برگزاری این نشست مهم و میهمان‌نوازی شایسته، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.
رئیس جمهوری اضافه کرد: نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا، فرصتی مغتنم برای ‌تبادل‌نظر و چاره‌اندیشی درخصوص پاره‌ای از موضوعات و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای است و امیدوارم نتایج ارزشمندی از گفت‌وگوهای این نشست حاصل شود.
وی افزود: نظام جهانی بر پایه چندجانبه‌گرایی و همکاری‌های مشترک کلیه اعضای جامعه بین‌المللی استوار است و همه کشورها به حکم تعهد و مسئولیت بین‌المللی خود و در راستای حفظ صلح، امنیت، ثبات و نظم بین‌المللی، موظف به مقابله با یک جانبه گرایی هستند.  
رئیس جمهوری با بیان اینکه مقاومت و تقابل برخی از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران با اقدامات‌ خصمانه‌ و یکجانبه‌گرایانه ایالات متحده آمریکا، باعث مواجه شدن این کشور با تحریم‌های شدید و غیرانسانی شده است، افزود:‌ آمریکا در سال‌های اخیر با اعمال رویکرد یکجانبه و بی‌توجهی به تعهدات، و توافقات بین المللی و زیر پا گذاشتن موافقت‌نامه‌های دوجانبه، بسیاری از کشورهای دیگر از جمله؛ چین و روسیه، همچنین تعدادی از متحدین خود را هدف قرار داده است.  
وی اضافه کرد: به اعتقاد ما، جامعه بین‌المللی باید با اتخاذ تصمیمی قاطع و اقداماتی موثر با رویکرد خصمانه و یکجانبه گرایانه آمریکا مقابله نماید. اقدامات قهری امریکا و استفاده از دلار به عنوان یک سلاح، به تروریسم اقتصادی منجر خواهد ‌شد و زندگی مردم عادی را هدف قرار خواهد داد.