علیرضا رئیسیان، کارگردان فیلم «مردی بدون سایه»، در ارتباط با ساخت سریال‌های چند فصلی در تلویزیون گفت: عموما هر مجموعه‌ای چند فصلی شود قسمت‌های بعدی آن به مراتب ضعیف‌تر تولید می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا رئیسیان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در ارتباط با عوامل موفقیت سریال‌های چند فصلی تلویزیون گفت: مهمترین عامل موفقیت سریال‌ها چشم‌انداز افرادی است که در تلویزیون تصمیم‌گیرنده هستند. مشکلی که برای ساخت مجموعه‌های نمایشی وجود دارد این است که مسئولین برای ساخت سریال از کسانی که همیشه سریال‌سازی می‌کنند و با تلویزیون در ارتباط هستند و رابطه خوبی با مدیران شبکه‌ها دارند، استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: به عقیده من دلیل عدم حضور افراد شاخص و مطرح در عرصه کارگردانی و بازیگری در تلویزیون، همین عدم ارتباط و رویکرد نادرست تصمیم گیرندگان است. درحال حاضر تعدادی گروه مشخص به نوبت و چرخشی سریال سازی می‌کنند و از بین همین گروه‌ها به هر شبکه‌ای یک سریال را برای پخش می‌دهند. طبیعی است که نباید توقع داشت که از این سریال‌ها آثار خوب و درخشانی تولید شود.

این کارگردان تصریح کرد: در تلویزیون چرخه بسته و محدود کننده‌ای حاکم است بنابراین افراد شاخص تاثیرگذار سینما و تئاتر در تلویزیون بازی نمی‌کنند. به همین دلیل تلویزیون هم مجبور است سریال‌هایی بسازد که چندین فصل باشد و هر سری هم ضعیف‌تر از قبل ساخته می‌شود. عموما هر مجموعه‌ای چند فصلی شود قسمت‌های بعدی آن به مراتب ضعیف تر تولید می‌شود.