«علی کریمی »هافبک تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه کادر تیم ملی برای آمادگی بازیکنان تلاش مضاعف دارد و هر کاری بتواند انجام می دهد، گفت: انجام تمرینات ویژه کادر فنی به بازیکنان داخلی کمک می کند تا به سطح بازیکنان لژیونر نزدیک شویم.

علی کریمی: کادر تیم ملی برای آمادگی بازیکنان تلاش مضاعف دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایرنا از فدراسیون فوتبال، کریمی افزود: پس از آخرین بازی در لیگ برتر و دو روز استراحت، تمرینات خود را دوباره با تیم ملی آغاز کرده ایم. کادر فنی تا قبل از بازی های تدارکاتی سطح تمرینی خوبی را به همراه فشار لازم در نظر گرفته تا بتوانیم در پایان این اردو و بازی های دوستانه به آمادگی بهتری دست پیدا کنیم.
وی درباره رویای حضور در جام جهانی به همراه تیم ملی ایران گفت: رویای بازی در جام جهانی از بچگی همراه تمام کسانی است که فوتبال را دوست دارند. طبیعتا من هم هیجان زده هستم و تمام تلاشم را می کنم تا به این آرزو برسم، تنها سه ماه تا جام جهانی زمان باقی است. ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا بتوانیم در این مدت به لحاظ بدنی به سطح بازی در جام جهانی و رقابت با تیم هایی نظیر مراکش، اسپانیا و پرتغال نزدیک شویم. در روسیه باید بالاترین آمادگی لازم را به نمایش بگذاریم.
کریمی با اشاره به حضورش در کرواسی و تمرینات ویژه کادر فنی برای بازیکنان داخلی تیم ملی اظهار کرد: من سال گذشته در لیگ کرواسی حضور داشتم. طبیعتا خیلی خوب متوجه شده ام که بین لیگ ایران و لیگ های اروپایی و به تبع آن بین بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می کنند با بازیکنانی که در اروپا مشغول هستند، تفاوت زیادی به لحاظ بدنی و آمادگی جسمانی وجود دارد. اگر می خواهیم با رقبای خود در جام جهانی رقابت کنیم، نخستین پارامتر آمادگی بدنی و وضعیت فیزیکی است. این شرط موفقیت یک تیم در جام جهانی است. بازیکنانی که در اروپا حضور دارند از لحاظ بدنی با بازیکنان داخلی متفاوت هستند بنابراین بازیکنان داخلی باید بیشتر تمرین کنند تا به حد نصاب لازم برسند.
وی به امکانات و تجهیزات فراهم شده در مرکز پک اشاره کرد و گفت: روزی که وارد پک شدم، سورپرایز شدم. امکانات و تجهیزاتی که اینجا وجود دارد با باشگاه های خوب اروپایی برابری می کند. محیط پک هم کاملا حرفه ای است و این موضوع به بازیکنان خیلی کمک می کند. من چند بار که مصدوم شدم، برای درمان به این مرکز آمدم و با امکاناتی که در پک فراهم است و زیر نظر کادر پزشکی و فنی تیم ملی توانستم دوباره به شرایط خوب باز برگردم.
وی افزود: کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت باید صد مرکز مانند پک داشته باشد، اما حالا که متاسفانه این تعداد مرکز مجهز نداریم، جای شکرش باقی است که این امکانات برای تیم های ملی و بازیکنان فراهم است. این مرکز به آماده سازی بازیکنان و حفظ روند خوب یا درمان مصدومیت خیلی کمک می کند.
کریمی گفت: امیدوارم تیم ملی در سه ماه باقی مانده تا جام جهانی حمایت های لازم را داشته باشد تا بتوانیم با دفاع از پرچم ایران در جام جهانی نتایج و عملکرد خوبی ارائه کنیم.