پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کارلوس کی‌روش که پیش از مسابقات جام‌جهانی از سوی برخی هواداران فوتبال ایران به نوعی طرد شده بود و به‌خصوص این مشکلات با برخی بیانیه‌ها و مصاحبه‌های تند او شرایط خاصی را ایجاد کرده بود، در روسیه موفق شد محبوبیت خود نزد هواداران ایرانی را بازسازی کند. کی‌روش در همه این سال‌ها نشان داده که برای هر بحرانی نقشه‌ای در سر دارد. او برای هر سه بازی تیم‌ملی نقشه‌ها و استراتژی‌های مشخصی داشت. تیمش بدون بازی‌های تدارکاتی قابل توجه، به روسیه رفت اما‌ او موفق شد تیمش را برای نمایشی خیره‌کننده مهیا کند. کی‌روش به‌خصوص در بازی ایران – پرتغال نشان داد که چقدر به انجام اصول حرفه‌ای یک مربی پایبند است. آن طور که در نشست خبری پس از بازی تاکید کرد: «عادت کرده‌ام که یک ملت علیه من باشد اما ‌نمی‌توانم درباره اخراج‌نشدن رونالدو از بازی انتقاد نکنم.» با همه اینها کار فوتبال ایران با کی‌روش تمام نشده است. تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش و آینده این سرمربی موفق روی نیمکت تیم‌ملی ایران یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که حالا در ذهن هواداران فوتبال با پایان جام‌جهانی برای تیم‌ملی شکل گرفته است. محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش در اظهارنظر تازه خود درباره ادامه حضور کی‌روش روی نیمکت تیم‌ملی گفته است: «طبق آخرین مذاکرات رئیس فدراسیون فوتبال آقای کی‌روش با فدراسیون توافق کردند تا پایان جام ملت‌های فوتبال آسیا سکان هدایت تیم‌ملی را برعهده داشته باشند.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد حضور کی‌روش روی نیمکت تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا قطعی باشد و سرمربی تیم‌ملی بعد از بازگشت از روسیه و استراحتی کوتاه باید برنامه‌ریزی کامل برای حضور در جام ملت‌ها را نهایی و اجرا کند تا تیم‌ملی با فرمی ‌عالی برای پایان طلسم طولانی دست پیدانکردن به این جام راهی امارات شود.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم‌ملی ایران بعد از حذف تلخ از جام جهانی روسیه در جمع خبرنگاران ایرانی قرار گرفت و گفت: «تیم ما در این مسابقات شکست‌خورده نبود و به نظرم برد به دست آوردیم. تمام تلاش ما برای کسب افتخار و غرور در صحنه بین‌المللی برای کشور ایران بود. بنده بعد از یک سال تلاش، کار مداوم و عدم آماده‌سازی درست با یک رویا و آرزو در جام جهانی حاضر شدم و به‌دنبال صعود از مرحله گروهی و حضور در مرحله حذفی مسابقات همراه با ایران بودم. من از هواداران واقعی فوتبال ایران عذرخواهی می‌کنم و مسئولیت کامل این حذف را بر عهده می‌گیرم. هواداران فوتبال و مسئولان کشور باید همه از بازیکنان بابت عملکرد خوب‌شان تشکر کنند. بچه‌های من با تمام توان بازی کردند و توانستند افتخار خوبی را کسب کنند.»

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در پایان در خصوص ماندنش در ایران نیز گفت: «افتخار من این است که فدراسیون فوتبال به من پیشنهاد شش‌ماهه داده است. این یک افتخار بزرگ برای من است. آرزوی من صعود به مرحله بعد بود حالا که این اتفاق نیفتاد باید فکر کنم. باید با ذهن خنک درباره ادامه همکاری‌ام با فوتبال ایران تصمیم بگیرم.» حالا کی‌روش دوباره به مرد محبوب فوتبال ایران تبدیل شده. او با تیم‌ملی عملکرد بسیار موفقی داشت و نشان داد که مرد شماره یک تیم‌ملی خود اوست، بنابراین حفظ این مربی در فوتبال ایران شاید مهم‌ترین ماموریت فدراسیون فوتبال باشد.