گابریل کالدرون بامداد امروز به تهران رسید و هم اکنون مشغول صحبت های نهایی با مسئولان باشگاه پرسپولیس است.

گابریل کالدرون در پرسپولیس موفق می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیران پرسپولیس که بعد از مذاکره با چند گزینه جانشینی برای برانکو ایوانکوویچ، خبر ورزشی اینکه در نهایت با گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی سابق الاهلی و الاتحاد عربستان وارد چانه زنی های نهایی شدند. 

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی بعد از حضور در تهران و اسکان در هتل، صبح امروز در جلسه‌ای با مدیران این تیم حاضر شده تا در خصوص آخرین شرایط برای همکاری طرفین به بحث و تبادل نظر بپردازند.

در این جلسه شرایط قرارداد و مدت آن، همچنین شرایط لیست پرسپولیس و دستیاران گابریل کالدرون مورد بحث قرار خواهد گرفت. برخلاف گمانه‌زنی‌ها در کادرفنی این مربی آرژانتینی، پسر او به عنوان بدنساز حضور ندارد و دستیاران او از دو نفر شکل خواهد گرفت که به نظر می‌رسد به مربی دروازه‌بانان و همچنین دستیار اول اختصاص داشته باشد. بر این اساس پرسپولیس علاوه بر ادامه همکاری با کریم باقری به عنوان یکی از دستیاران این مربی، باید به دنبال یک مربی بدنساز نیز باشد.

 

گابریل کالدرون گزینه خوبی است؟

 

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس شانس دستیابی به موفقیت در این تیم را داراست. از جمله نکات مهم در سوابق گابریل کالدرون اینکه قبلا در آسیا حضور داشته و فرهنگ این منطقه را می‌شناسد که این خودش یک پوئن بسیار بزرگ است. این مربی رزومه بسیار خوبی دارد و موفقیت‌های خوبی قبل‌تر از این در کارنامه اش ثبت کرده است و این نشان می‌دهد که مربی با رزومه‌ای است.

 

چالش بزرگ کالدرون

 

تنها چالش بزرگ این مربی در ایران این است که او را با مربی ای مقایسه می‌کنند که بعد از حرفه‌ای شدن لیگ ایران توانسته در سه سال نزدیک به شش یا هفت جام کسب کند. به هواداران پرسپولیس هم توصیه می‌کنم تا کمی صبورتر باشند تا این مربی بتواند با فوتبال ایران بیشتر آشنا شود.

 

 

نظر یک کارشناس دربار کالدرون

 

هومن افاضلی می گوید: 10 تا مربی در دنیا یا کمتر وجود دارند که معمولا در هر جا مربیگری می‌کنند موفق ظاهر می‌شوند. سایرین اگر بتوانند در تمام دوران مربیگری خودشان دو یا سه جام بیاورند می‌توان به آنها گفت که مربی خوبی هستند مانند همین کالدرون آرژانتینی.

 

وضعیت پرسپولیس با کالدرون می‌خواند؟

 

پرسپولیس گروهی از بازیکنان را در اختیار دارد که همگی در عین جوانی تجربه بسیار خوبی دارند و این میراث را برانکو برای این تیم بر جای گذاشته که باعث شده به غیر از یک پست آن هم با جدایی علیپور و بودیمیر نیاز به تقویت دارد و در سایر پست‌ها هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

کالدرون عصر امروز در تمرین پرسپولیس

 

مدیران پرسپولیس در تلاش هستند با حصول نتیجه در خصوص تمدید قرارداد با کالدرون، برای بازدید از امکانات باشگاه و آشنایی با بازیکنان او را در محل تمرین حاضر کنند. تمرینات پرسپولیس طی روزهای اخیر پشت درهای بسته و زیر نظر کریم باقری و همچنین محسن خلیلی در حال برگزاری است و در صورتی که کالدرون در تمرین امروز حاضر شود، حضور اصحاب رسانه نیز در آن مجاز خواهد شد.

 

کالدرون در بدو ورود چه گفت؟

گابریل کالدرون مربی آرژانتینی در اولین مصاحبه خود درباره پرسپولیس و در گفتگوی اختصاصی با سایت رسمی باشگاه اظهار داشت: من خیلی خوشحال هستم که کارم را با تیم بزرگی چون پرسپولیس آغاز خواهم کرد. تیمی که خیل عظیمی از هواداران را در کنار خود دارد.

پرسپولیس در آسیا و بلکه در دنیا، بهترین هواداران را دارد. سه بار پیاپی قهرمان شده است. نایب قهرمان آسیا است و در حال حاضر بهترین تیم ایرانی است. من هم آمده‌ام تا این راه را ادامه بدهم.

وی ادامه داد: قهرمانی اول سخت است. قهرمانی دوم سخت تر می شود و هر قدر بالاتر برویم کار سخت تر است. پرسپولیس نشان داد که سه بار پیاپی قهرمان شد و من آمده ام تا چهارمین قهرمانی پیاپی خودش را با من بگیرد. ما به دنبال قهرمانی هستیم و من این چالش را قبول کرده‌ام. انگیزه خیلی زیادی دارم چون در باشگاه بزرگی هستم. تیم خوبی دارم و بهترین طرفداران هم کنار ما هستند. من قول می دهم بهترین تلاش خود را خواهم کرد و پرسپولیس نمایش تحسین برانگیزی خواهد داشت.

کالدرون درباره اهداف خود در پرسپولیس تصریح کرد: به نظر من برای پرسپولیس ممکن است که کیفیت بازی خود را مقداری بالاتر ببرد. من می‌خواهم که این کار را انجام بدهیم و باور دارم با پرسپولیس از عهده انجام این کار بر می‌آییم.

ما به دنبال بازی و فوتبال خوب هستیم که در ادامه‌اش قهرمانی هم باشد. فوتبالی که من، هواداران پرسپولیس، فوتبال آرژانتین و در کل فوتبال دنیا آن را دوست داشته باشیم. من اطمینان دارم هواداران از اجرای من و آنچه با تیم انجام خواهیم داد، خوشحال خواهند شد.