اولی هوینس رئیس کنونی باشگاه بایرن مونیخ، در انتخابات ماه نوامبر باشگاه شرکت نخواهد کرد و به دوران حضور 49 ساله خود در بایرن پایان خواهد داد.

پایان دوران 49 ساله اولی هوینس در بایرن مونیخ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اولی هوینس سال 1970 به عنوان بازیکن به بایرن مونیخ پیوست و پس از 9 سال در این باشگاه بازنشسته شد و در بخش مدیریت باشگاه مشغول به فعالیت شد. امروز نشریه بیلد اعلام کرد که هوینس قصد ندارد در انتخابات ماه نوامبر ریاست باشگاه شرکت کند و از پست ریاست هیئت مدیره نیز کناره گیری خواهد کرد تا دوران 49 ساله حضور او در بایرن به پایان برسد.

پایان دوران 49 ساله اولی هوینس در بایرن مونیخ

به جای هوینس 67 ساله، قرار است قائم مقام او در هیئت مدیره باشگاه یعنی هربرت هاینر که مقطعی مدیر اجرایی کمپانی آدیداس بود، جایگزین شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یکی از دلایلی که اولی هوینس قصد ندارد در انتخابات دوره پیش‌رو شرکت کند، قول او به همسرش بوده و دلیل دیگر هم اتفاقاتی بود که در آخرین مجمع عمومی باشگاه بایرن مونیخ رخ داد و او از سوی تعدادی از اعضا هو شد.

هوینس که بین سال‌های 1970 تا 1979 برای بایرن بازی کرد و در 239 بازی 86 گل برای باواریایی‌ها به ثمر رساند، زمانی که در سال 1979 بازنشسته شد، بلافاصله به عنوان مدیر این باشگاه مشغول به کار شد و سرانجام در سال 2009 به عنوان ریاست باشگاه بایرن انتخاب شد.

پایان دوران 49 ساله اولی هوینس در بایرن مونیخ

هوینس در ماه مارس 2014 بود که به فرار مالیاتی متهم شد، بلافاصله پس از تأیید حکم محکومیت از سوی مراجع قضایی آلمان از سمت ریاست باشگاه بایرن‌ مونیخ کناره‌گیری کرد. او پس از سپری کردن نیمی از محکومیت سه سال و نیم زندانش، در ماه فوریه 2016 از زندان آزاد شد و در ادامه در اوایل ماه آگوست 2016 بار دیگر به عنوان ریاست باشگاه بایرن مونیخ انتخاب شد.

در سوی دیگر قرارداد فعلی کارل هاینس رومنیگه نیر در سال 2021 به پایان خواهد رسید و اولیور کان احتمالاً جانشین وی در پست مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ خواهد شد.